Alla inlägg den 3 april 2014

Av rosatjejen - 3 april 2014 23:36

Tänk vad lite som behövs för att förändra mycket
Jag köpte nya lakan

Riktigt färglada är dom. Jag hade vita innan och det är ju alltid fräscht, men också väldigt omysigt. Nu känns rummet mycket mer varmt och ombonat och det bara genom att byta lakan.

Av rosatjejen - 3 april 2014 18:37

Jäklars vad ont jag haft i gallan/levern de senaste dagarna.
Det började så smått natten till igår och sen kom det och gick ända till denna natten. Det är en smärta som är på gränsen till outhärdlig när den sätter igång ordentligt, det gör 10gånger ondare än att föda barn, eller bryta benet, tro mig jag har gjort det några gånger, fött barn alltså, benet har jag bara brutit en gång.
Det värsta när jag har så där ont är att jag inte fixar det utan smärtstillande längre och det enda som dämpar smärtan lite grann är Ipren och det får jag ju egentligen inte äta för blödningsrisken, men vafasen gör man liksom. Men 3 ipren på 2 dygn är på tok för mycket så nu är det bara hålla tummarna att det inte blir några biverkningar.
Min leverläkare ska ringa mig i nästa vecka och då måste jag komma ihåg att fråga om det finns något annat jag kan ta som inte ger ökad blödningsrisk.
Orsaken till att jag haft så ont det sista tror jag beror på att jag fått i mig lite för mycket äggprodukter, lite tål jag ju, men många bäckar små.... Och det har när jag tänker efter varit ganska många bäckar de senaste dagarna. Jag har ju även fått lite nässelutslag de 2 senaste dagarna och få framför allt på bröstkorgen och halsen, vilket är mycket irriterande men också något som brukar bli när jag fått i mig lite för mycket ägg och då framför allt äggvita som jag är mest allergisk mot, äggula tål jag ju om ön bara i liten mängd.
Idag har jag hållt mig till enbart lättyoghurt och min egen musli som är snällt mot magen, och peppar peppar så har jag ännu inte haft nån känning alls från gallan eller magen. Nu får det bli 100% äggfritt en lång tid framöver.

Imorgon ska mina blodkärl i benen undersökas för att se om det finns eventuella rester eller ärr efter gamla blodproppar där.
Imorgon kommer också nån som jag och Olivia längtar mycket efter.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards