Alla inlägg den 29 mars 2014

Av rosatjejen - 29 mars 2014 23:41

Har haft en så mysig eftermiddag och kväll med mina tre äldsta döttrar.
Vi lagade maten tillsammans och åt en god trerättersmiddag, så nu är jag mer än lovligt mätt.
Det är så kul när dom kommer hem och livar upp tillvaron lite. Tänk om någon sagt till mig när alla fortfarande bodde hemma att jag en dag skulle tycka att deras tjafs sinsemmellan skulle vara riktigt roande att lyssna på.
Stundom saknar jag tiden då dom var små, men jag tycker samtidigt så mycket om att umgås och prata med dom vuxna och kloka tjejerna dom nu blivit. Var tid har sin charm, och med handen på hjärtat så var ju inte allt bättre förr, det är nog bara så lätt att minnas bara det roliga och det jobbiga har man liksom förträngt.

Vi saknade förstås den yngsta lilla systern mycket, men på samma gång så kan man prata om saker man kanske inte gör annars när hon är med.

Av rosatjejen - 29 mars 2014 09:40

Oj vilken jobbig natt det varit för Svea-kissen. Så fort hon hört minsta lilla ljud utifrån så har hon rusat upp från min säng och sprungit till ytterdörren för att sen besviket lomma tillbaka till min säng igen när hon insett att det inte var Olivia som kom.Hon blir verkligen orolig om inte alla är på plats hemma när det är sovdags.
En annan lustig sak som jag märkt är att hon ibland sitter och morrar vid ytterdörren som värsta vakthunden om hon hör någon okänd utanför. Ganska roligt med tanke på att hon är en riktig fegis katt, för om man öppnar dörren så springer hon ju och gömmer sig.

Idag var det lite mer tungandat än vanligt när jag vaknade, och då tar det lite extra lång tid att komma igång och få i sig medicinerna. Det funkar inte att stressa när man blir mer anfådd av att bara kliva ur sängen och gå på toa, än vad en 90-åring som sprungit en halvmara blir.

Idag skiner solen så fint igen och det får bli solskyddsfaktor i ansiktet om jag går ut. Mötte grannen i går kväll och hon flinade glatt och konstaterade att du har suttit i solen idag ser jag ;-)

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards