Alla inlägg den 28 februari 2014

Av rosatjejen - 28 februari 2014 22:38

Känner mig sämre igen, rent allmänt alltså. Däremot verkar min ögoninflammation börja lägga sig. Jag har baddat ögat med kamomillte sedan igår kväll och det verkar ha hjälpt.
kamomillte är bra till det mesta och har en inflammationsdämpande och bakteriedödande egenskap. Jag har mest använt kamomillte vid just ögoninflammation, men även till sårtvätt och röda små rumpor(blöjeksem) och det fungerar verkligen jättebra.

Text kopierad från örtguiden.

Jag använder mig för övrigt mycket sällan av naturläkemedel, men just kamomillte försöker jag se till att alltid ha hemma.

Av rosatjejen - 28 februari 2014 14:06

Upp 2,1kg på bara 3dagar, trist som sjutton är det men det var väntat.
Jag har ju vid det här laget lärt mig hur lite som behövs för att jag ska gå upp i vikt. Minsta lilla snesteg visar plus på vågen och känns på kläderna direkt.
Under dessa 3dagar så blev det inget 8/16 eller lågkolhydrats tänk överhuvudtaget. Istället blev det smaskiga hotellfrukostar, goda luncher och middagar på restaurang, däremellan blev det också några fikor där det även slank ner en och annan kaka.

Nu får det bli lite hårdare tag tills jag är nere runt 58kg igen. Jag skulle gissa att det tar en dryg vecka om jag inte slarvar.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards