Alla inlägg den 23 februari 2014

Av rosatjejen - 23 februari 2014 18:29

Håller på och packar lite inför vår lilla tripp till Göteborg nu i veckan. Kanske kan tyckas lite små knasigt att ge sig iväg själv med lilla O, men resan och hotell är bokat och betalt sedan länge och går inte att av eller omboka, och ingen av dom vuxna barnen har tid att följa med just nu då dom har fullt upp med jobb och studier.
Men jag resonerar lite som så att det finns sjukhus och läkare även i Göteborg om det skulle behövas, och lilla O vet ju vad som gäller och kan ringa efter hjälp själv lika lätt där som här hemma. Och det tar max 4-5 timmar innan någon anhörig är på plats om det skulle behövas.
Jag kan ju inte pausa hela mitt liv bara för ifallomatt det kan hända något, för om jag gör det då har jag ju liksom inget liv längre.
Vi ska ju faktiskt bara ta det lugnt och titta runt lite. Inga måsten och det enda jag verkligen lovat är att vi ska gå på Universeum nån dag, och att hon ska få bada jacuzzi så mycket hon vill. Hon är fortfarande ganska lätt road faktiskt, och i den åldern är ju bara själva tågresan och att bo på hotell ett litet äventyr.

Av rosatjejen - 23 februari 2014 10:07

Idag är jag helt slut känns det som. Jag har inte direkt jätteont nånstans men känner en sorts konstig sjukdomskänsla i hela kroppen.
Lite av tröttheten tror jag beror på torsdagens tråkiga besked om nya lungembolier. Jag har märkt att jag fungerar lite som att när det händer för mycket tråkigt och jag får dåliga besked så blir jag inte ledsen direkt, jag blir mer lite arg och uppe i varv och tankarna bara snurrar i huvudet. Det är som att jag inte riktigt kan ta in att det dåliga faktiskt händer mig och min kropp, men sen efter några dagar eller ibland nån vecka så är det som att verkligheten kommer ikapp och då blir jag helt slut både psykiskt och fysiskt.
Idag känns allt tungt och jobbigt och jag som har tusen saker som måste fixas just idag.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards