Alla inlägg den 21 februari 2014

Av rosatjejen - 21 februari 2014 22:45

Nu har jag varit en mamma i hela 26år

Det känns som om det var i förra veckan som hon var så här liten och plurig. Nu är hon alltså 5år äldre än vad jag var när jag fick henne. Och när jag fyllde 26 så var jag nybliven tvåbarnsmamma.
Jag har ju fått barn både som väldigt ung och som lite äldre och jag tycker visst att det varit stora skillnader att bli mamma vid 20 jämfört med att bli det vid 35, men jag kan inte påstå att det ena är bättre än det andra på något sätt. Men jag är glad att jag fick barn så tidigt för annars hade jag ju inte hunnit med att skaffa så många.

Av rosatjejen - 21 februari 2014 18:57

Avslutade denna mycket sjukhusbesökande vecka med ett besök på Södersjukhuset för mammografi.
Även fast det är både enklare och går fortare att ta sig till Sös, så föredrar jag faktiskt Huddinge sjukhus, eller Karolinska Huddinge som det ju egentligen heter (mycket förvirrande)Det är nyare och fräschare och de flesta som jobbar där som jag kommit i kontakt med är väldigt trevliga. Nu menar jag inte att dom som arbetar på sös är otrevliga eller så, men det känns som om det är ett stressigare och otåligare tempo där.
Nästa vecka har jag inte ett endaste läkarbesök, eller undersökning inbokad, inte heller minsta lilla provtagning, och det ska bli så skönt.
Olivia och jag ska ju till Göteborg några dagar och det ser vi verkligen fram emot. Det ska bli så härligt med lite miljöombyte och att få bo några nätter på hotell.
Vi har fortfarande inte bestämt oss för exakt vad vi ska hitta på där, förutom att jag vikt en dag till att gå på Universeum där vi aldrig varit tidigare.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards