Alla inlägg den 20 februari 2014

Av rosatjejen - 20 februari 2014 17:56

Nu ringde läkaren igen, och dom har beslutat att jag ska börja med en högre fragmindos än innan.. Så nu har jag varit på Apoteket och hämtat ut nya sprutor.
En ny ct-röngen och en undersökning av benen är också planerad.
Det känns som om allt plötsligt ställdes på ända nu. Jag trodde ju verkligen att man inte kunde få nya proppar under fragminbehandling, men nu blev jag ju direkt orolig för att jag ska få ännu fler i lungorna, eller gud hjälpe, någon annanstans som i hjärta eller hjärna. Att sen läkaren säger att hon förstår min ängslan gjorde ju inte saken bättre direkt.
Nu måste jag försöka tänka och fokusera på något annat för att inte bli galen av rädsla för vad som ska hända härnäst.

Av rosatjejen - 20 februari 2014 15:35

Läkaren på antikoagulationsmottagningen ringde idag, hon ha fått svaret på scintigrafin jag gjorde igår.

Jag har fått fler proppar i lungorna, trots 6månaders behandling med fragmin, jag brukar inte svära i skrift, men Helvetes jävla skit alltså. Detta är ju eländes elände och inget bra alls.
Nu vet jag inte riktigt vad som kommer att hända framöver, mer än att medicineringen måste ändras snarast.
Läkaren på antikoagulationsmottagningen skulle återkomma till mig med mer info imorgon när hon hunnit prata med sina kollegor om vad som är bäst i detta skede.
Jag blir så himla ledsen och bedrövad. Trodde ju verkligen att man inte kunde få fler proppar under pågående fragminbehandling.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards