Alla inlägg den 11 februari 2014

Av rosatjejen - 11 februari 2014 21:56

För 6år sedan tapetserades mitt vardagsrum om och sedan dess har det varit tomt på väggarna.
Inte för att jag inte hade några tavlor att sätta upp, utan mer för att jag kände att dom jag hade liksom inte passade till de nya väggarna och möblerna. Och jag har ju vädigt svårt att bestämma mig ibland, särskilt när det gäller heminredning. Är hellre utan än köper något jag inte är riktigt säker på att jag verkligen kommer tycka om, och det betyder att väntan ibland kan bli väldigt lååång.
Men så för 4år sedan när min älskade farmor dog, så fick jag några fina tavlor som hängt hos min farfar och farmor när jag växte upp som jag tyckte mycket om redan då, och som dessutom är tillverkade av ett par som var goda vänner och grannar till dom. Jag skulle tro att tavlorna är tillverkade någon gång i mitten på 70-talet.
Av någon anledning så blev dessa fina tavlor sen liggandes på en hylla för att jag inte riktigt kunde bestämma mig för var och hur jag skulle hänga upp dom. Men så idag kom jag mig äntligen för med att spika upp dom.
Tänk att något som jag gått och dragit mig för att göra så länge, bara tog 10 minuter när jag väl kom till skott.

Dom är tredimisonella i trä, täljda förhand och sen handmålade. Alla med motiv ur John Bauers sagor.
Jag är jättenöjd och tycker att dom passar min inredning som handen i handsken.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards