Alla inlägg den 4 februari 2014

Av rosatjejen - 4 februari 2014 21:01

Jag har under en längre tid retat och irriterat mig på folk som skriver smygrasistiska statusuppdateringar på facebook, oftast rykten utan saklig grund dessutom.
Många av mina såkallade "vänner"på fb ca, 30% jobbar dessutom inom förskola och skola, vilket tycker jag gör denna rasistiska inställning ännu värre, eftersom man inom dessa yrken ska föregå med extra gott exempel.
Alla har naturligtvis rätt till en åsikt, men när man medverkar till att sprida främligsfientliga rykten på facebook och andra sociala medier, som dessutom sällan har någon som helst sanning i sig, då har man fasen klivit över en gräns som jag inte mäktar med.
Så från och med nu så kommer jag ta bort alla som på något sätt sprider sina rasistiska och främlingsfientliga åsikter på facebook. Och redan nu har min vänlista krympt en aning, men jag gissar att den tyvärr kommer att krympa ännu mer den närmsta tiden.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards