Alla inlägg den 1 januari 2014

Av rosatjejen - 1 januari 2014 21:34

Jag skulle aldrig ätit upp hela den där pajen igår, för den väckte sockermonstret inom mig till liv, och nu river det och sliter i mig. Det värsta är att det nu efter julen finns hur mycket godsaker som helst i gömmorna och det gör det ju ännu svårare att stå emot suget.
Det värsta med mig är att om jag tar en godis så kan jag liksom inte sluta förrän allt godiset är slut.
Tror faktiskt att jag ska gå ut i köket och ta ett julknäcke med leverpastej och hoppas att det stillar godissuget en smula. Det är ju dessutom väldigt gott det med.

Av rosatjejen - 1 januari 2014 19:52

2014 är här och det glädjer mig.
Detta är året då alla tråkigheter ska vändas till roligheter.
2013 blev ju inte direkt något bra år för mig så nu vänder jag blad och bestämmer att vad som än väntar bakom hörnet så ska det bli mycket bättre än det jag nu lämnat bakom mig.

Av rosatjejen - 1 januari 2014 11:13

Vill du gå upp 1kg på ett dygn?
Då ska du baka en stor hallon och blåbärspaj, göra mycket vaniljsås, och sen äta upp alltihop själv. Det fungerar jag lovar.
Meningen var att resten av mitt sällskap också skulle äta av den, men det var ingen som tyckte det var gott så jag fick offra mig ;-)

Det var visst bara 800g ser jag nu, men det var nära 1kg.

Allmänt · Hälsa · Livet · Mat · Vikt

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards