Alla inlägg under september 2013

Av rosatjejen - 6 september 2013 10:12

Har en liten sjukling hemma idag.
Det är lite hängigt och småförkylt, dessutom så smyger sig migränen på med jämna mellanrum.

Av rosatjejen - 5 september 2013 22:29

Jag är så otroligt glad att vi skaffade den här lilla tjejen.
Hon är en riktig liten glädjespridare för det mesta, eller ja om man bortser från när hon vaknar klockan 5 på morgonen och vill leka dåra. Men annars så är hon helt fantastiskt gullig vår älskade lilla Svea.

Av rosatjejen - 5 september 2013 20:57

Den här bloggen borde egentlgen ha bytt namn för länge sen, från rosatjejen till typ rosatanten eller rosadamen eller nåt sånt.
Rosatjejen låter ju inte som 46-årig fyrabarnsmamma, utan en ung och pigg tjej i 20-års åldern.
Men så känner jag samtidigt att jag ju fortfarande känner mig som en 20-åring i sinnet, och många gånger så känns det som om mina barn är mer mogna än vad jag är på vissa sätt.
Så jag tror nog att den här bloggen får fortsätta heta rosatjejen ett tag till, för det är ju liksom jag, en lite äldre tjej på 40+ som fortfarande älskar färgen rosa.


Av rosatjejen - 5 september 2013 17:03

Nu kan vintern komma, för nu är både jag och Olivia rustade med både nya jackor och stövlar

Dom här snygga skinnstövlarna hittade jag till mig själv pä Nilson i Forum.

Och den här fina stöveln hittade jag till Olivia på Crispins.

Av rosatjejen - 4 september 2013 22:48

Jag har blivit helt urusel på att komma ihåg att fota roliga eller intressnta saker jag ser, eller gör.
Ikväll åt jag en helt enorm räkmacka till middag, och det hade ju varit bra mycket roligare att skriva om hur god den var om jag hade haft en bild på den också.
Filippa och Olivia har tillverkat egna suddgummin ikväll och även det hade ju varit roligt om jag kommit ihåg att fota och ha kvar som ett roligt minne.

Av rosatjejen - 4 september 2013 14:00

Är trött så in i helsike, en sån där seg trötthet som inte går över hur mycket jag än vilar eller sover, den äter liksom upp mig inifrån och gör mig sur och grinig och det lilla uns av tålamod jag brukar ha är förbrukat redan innan frukost känns det som.
Idag ska jag hämta upp Filippa på hennes nya jobb på en helt nyöppnad förskola här i närheten. Det ska bli jättespännande att se hur dom har det där.
Efter det ska vi göra lite ärenden i Nacka forum, och jag har även blivit lovad en middag där.
Filippa ska även följa med hem och sova inatt, till Olivias stora förtjusning. Hon tycker alltid att det är lika roligt när någon av storasyrrorna som flyttat hemifrån kommer hem och sover över.

Filippa och Olivia sommaren 2007 när alla barnen fortfarande bodde hemma.

Av rosatjejen - 3 september 2013 21:15

Vaknade med lite molande huvudvärk redan imorse, och sen har det varit så hela dagen.
Efter bara en lite stund på crosstrainern var jag helt slut, så när jag hade duschat så la jag mig i sängen och vilade och passade på att ringa några såna där jobbiga måste samtal som jag skjutit upp alldeles för länge.
När Olivia kom hem från skolan så var vi tvugna att åka ända till Huddinge sjukhus igen, bara för att lämna några blodprov som dom inte kunde ta här nere på vår vårdcentral.
Som tur är så bor ju min mamma här hemma hos oss nu under tiden som hennes hus genomgår en total makeover, så hon skjutsade oss dit.
När jag var klar så mötte vi upp Matilda som precis hade slutat jobbet, och så åkte vi vidare till Ikea i Kungens kurva för lite shopping.
Jag köpte nya dynor till stolarna i köket

Tyckte den rosa färgen livar upp allt det vita och svarta lite, och dessutom blir det ju lite skönare att sitta på stolarna nu när det blir lite mjukare för baken.

Köpte även några såna här skålar till Svea. Dom är perfekta att ha kattmaten i. Jag köpte 4 stycken redan i vintras, men hon har redan lyckats slå sönder en, så jag blev så glad när jag såg att dom fortfarande hade den här modellen kvar.

Lite nya whiteboardpennor hittade jag också.
Det är mycket tack vare min whiteboardtavla med veckoschema som sitter på en vägg i köket, som jag lyckats hålla reda på och komma ihåg vad alla i familjen gör och ska göra varje dag i alla år, och även fast 2 1/2 barn nu flyttat hemifrån, så försöker jag ändå ha med dom på schemat fortfarande för att ha lite koll och inte glömma om det är något viktigt dom ska göra.

Nu är jag jättetrött och huvudvärken molar fortfarande på. Tur att klockan är så mycket så det är dags för Olivia att sova, för då kan jag också gå och lägga mig utan att få dåligt samvete.

Av rosatjejen - 3 september 2013 12:18

Idag tog jag min sjunde Fragminspruta och det börjar kännas som en vana redan.
Jag tycker att det är ganska fantastiskt att det går så bra, med tanke på hur otroligt sprut och nålrädd jag är. Problemet är inte att jag tyckt att det gör ont att få sprutor eller att lämna blodprov, utan det är att se när nålen perforerar huden, knäppt jag vet. Jag har liksom alltid varit tvungen att titta bort precis när dom sticker, men det kan jag ju inte göra nu när jag måste ta sprutan själv.
Det enda som gör lite ont med Fragminsprutan är att det svider lite i huden precis när man sprutar in läkemedlet, och sen kan det ömma lite precis efteråt, men det går över rätt snabbt.
Eftersom sprutorna ska tas i valken under naveln så är jag för en gångs skull väldigt glad över att jag har en rätt ordentlig fettvalk precis där, det gäller att glädjas åt det lilla :-)

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards