Alla inlägg under september 2013

Av rosatjejen - 11 september 2013 11:37

Började må lite illa på förmiddagen och nu när jag skulle försöka träna lite på crosstrainern så blev det värre och jag kände mig nästan lite svimfärdig.
Nu har jag legat på sängen en stund men illamåendet vill ändå inte riktigt ge med sig.
Att må illa är nästan det värsta jag vet. Jag blir helt däckad av det .
Hoppas det är något tillfälligt bara, som att jag råkat fått i mig något dåligt eller så.

Av rosatjejen - 11 september 2013 09:29

Känner att jag börjar vänja mig vid att ta dessa nu

Av rosatjejen - 9 september 2013 15:49

Högsommarvärme idag igen. Ljuvligt!

Och här sitter jag i min fina klänning och har det skönt.

Jag har haft lite problem med byxor den senaste tiden på grund av fragminsprutorna. Jag har en del små blåmärken som ömmar under naveln där jag tagit mina sprutor, och då är det inte så skönt med jeans eller andra byxor som sitter åt precis där. Har letat igenom hela min garderob efter ett par byxor som inte sitter så lågt, men jag har inte ett endaste par tillräckligt stora som har linningen ovanför naveln.
Jag har heller ingen lust att gå och köpa nya byxor bara för att jag tar sprutor just nu, det känns lite onödigt om jag inte ska fortsätta med dom mer än nån vecka till. Jag vill helt enkelt avakta tills på fredag när jag varit hos doktorn på koagulationsmottagningen då jag hoppas på att få lite mer information som kanske gör mig en liten aning klokare än nu.

Av rosatjejen - 7 september 2013 18:15

Dagens middag blev en lyxig räkmacka från Ersons i Sickla.
Supergod var den. Faktiskt så pass god att den nog kan bli en vana.

Mat
Av rosatjejen - 7 september 2013 09:34

Glömde ju bilden i förra inlägget

Av rosatjejen - 7 september 2013 09:25

Vilket fantastiskt sensommar väder vi har nu.
Idag känns benen som bly och jag känner mig lite yr, så jag tänker ligga kvar i sängen en stund till och hoppas på lite bättring.
Olivia var uppe och kräktes inatt, och jag hoppas vetkligen att det inte är något smittsamt.

Av rosatjejen - 6 september 2013 23:57

Jag hade nog en liten förhoppning om att jag skulle må lite bättre och vara lite piggare nu efter 10 dagar med fragmin, men tyvärr så mår jag precis lika dåligt som innan. Blir fort trött, och andfådd blir jag fortfarande av minsta lilla ansträngning.
Jag är ändå glad och tacksam över att jag fortfarande lyckas dölja hur dåligt jag mår för min omgivning, och att det inte syns alls på mig att jag är sjuk när jag går utanför ytterdörren.
Om jag känner att jag måste stanna till och hämta andan när jag är ute bland folk så har det liksom blivit som en sport för mig att dölja det, och i värsta fall kan man ju alltid stanna till och låtsas kolla något i telefonen när man måste hämta andan lite.

Av rosatjejen - 6 september 2013 20:53

Syskonkärlek på hög nivå är det när äldsta kommer hem och myser och tittar på film med den minsta.
Hela 15-års ålderskillnad är det mellan dom här systrarna.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards