Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av rosatjejen - 25 augusti 2013 21:36

Alltså nästan varje kväll när familjen gått och lagt sig så ser det ut så här på vårt vardagsrumsbord

Inte roligt att komma upp på morgonen och mötas av den här synen.
Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att plocka undan efter sig. Om var och en plockade undan det den tagit fram, så skulle ju jag slippa, dessutom är ju jag oftast helt oskyldig till förödelsen eftersom jag nästan alltid bantar.
Jag vet att jag borde låta det stå kvar nån gång för att vänta och se hur lång tid det kommer ta innan nån annan reagerar och tar bort det. Men risken är att det kommer ta flera dagar och det skulle jag inte stå ut att se när jag går hemma hela dagarna.

Just nu ser det ut så här, men redan imorgon eftermiddag så kan jag lova att jag är här och plockar glas och muggar igen.

Av rosatjejen - 25 augusti 2013 18:39

När jag blir lite extra sugen på något gott, så har jag hittat två nya favoriter.
Rostade lättsaltademandlar och mandlar doppade i mörkchoklad, farligt gott.
Dom innehåller ju dock lite kolhydrater så det gäller ju att inte överäta.
Dom som är doppade i mörkchoklad säljs i lösvikt i min närmaste matbutik, så jag brukar bara köpa max 7-8 stycken, så det helt enkelt inte finns möjlighet för något frosseri.

Men som sagt farligt gott är det, så det är inget jag kan ha hemma jämt.

Av rosatjejen - 25 augusti 2013 12:53

Jag tycker att det är jättesvårt det här med försöka känna efter om jag gått ner något eller ej.
Nu har jag varit rätt strikt med kolhydratena den här veckan, men inte riktigt så strikt som jag var i våras innan jag fick äggallergi. Jag tycker nämligen att det är mycket svårare med lchf när jag helt måste utesluta äggvita ur kosten. Äggen var ju liksom min bas vad gällde min lchf kost tidigare.
Men jag uppskattar att jag fått i mig mellan 25-40g kolhydrater/dag istället för dom max 20g/dag som jag tillät mig tidigare när jag gått ner med hjälp av lchf.
Jag har även hunnit med 5 träningspass på min ctosstrainer och det känns i musklerna vill jag lova, men träningsvärk är ju ändå en possitiv värk.
På kläderna märker jag ingen förändring alls ännu, och jag kan inte heller påstå att det känns som om jag gått ner något alls, men lite borde jag ju gått ner kan jag tycka.
Jag får helt enkelt gissa lite hejvilt på vad vågen kommer visa imorgon.
Med tanke på kosten och att jag kommit igång med träningen så borde jag gått ner 2kg, men eftersom jag inte känner någon skillnad alls i kroppen eller på kläderna så tror jag faktiskt inte jag gått ner mer än max 1kg
Så imorgon gissar jag att vågen ska visa på 65,1istället för dom 66,1kg.
Men jag hoppas ju naturligtvis på mer.

Måste tillägga att jag märker resultat på andningen redan efter bara 5ggr på crosstrainern och det är ju det som är den främsta anledningen till att jag tränar på crosstrainern, att kroppen blir lite fastare är ju bara en jättebra bonus.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards