Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av rosatjejen - 18 augusti 2013 21:17

Idag har Olivia och hennes bästis gått runt här hemma och beklagat sig över att skolan börjar nu i veckan som kommer. Tillslut så tröttnade jag lite på deras gnäll och tog med dom ner till kondiset och lät dom välja varsin bakelse och sen gick vi hem och firade att sommarlovet nu är slut.
Först tyckte dom att jag var helknäpp, men sen kom dom på att det var en rätt rolig och framför allt god idé.
Medans vi åt så pratade vi om allt som ju faktiskt är roligt i skolan och om vad som ska bli kul att lära sig. Det vi tillslut kom fram till var att det nog ändå kommer bli riktigt roligt att börja i skolan igen.
Så nu har vi påbörjat en ny tradition här hemma.
Dessutom så får dom ju nu ett nytt spännande sommarlov att se fram emot om sisådär 9 1/2 månad :-)

Av rosatjejen - 18 augusti 2013 14:27

Det känns så sorgligt att sommaren snart drar sin sista suck. Vemodigt och sorgligt på samma gång.
Sommaren är min absoluta favoritårstid och därefter kommer våren.
Jag kan tycka att hösten kan vara vacker, men jag hatar regn och blåst och det är det ju det som oftast dominerar på hösten, dom där vackra soliga höstdagarna brukar man kunna räkna på ens handens fingrar.
Men nu ska jag försöka att inte ta ut sorgen i förskott, utan försöka njuta av dom här sista sommardagarna.

Av rosatjejen - 18 augusti 2013 11:46

Idag känns luften tung och lite fuktig, det gör att jag känner mig lite extra seg och trött. Jag hoppas att solen snart tittar fram och värmer upp lite för då brukar luften kännas lite lättare att andas.
Efter gårdagens godis och snacks frossa, så laddar jag nu inför morgondagens nystart med Lchf och 8/16 metoden, eller periodisk fasta som jag valt att kalla det innan. Vad man än väljer att kalla den så är den bra när man vill gå ner snabbt.
Jag brukar ha mina "mattimmar" mellan kl, 12-20 och för mig som ändå oftast hoppat över frukosten så är det inga konstigheter alls att inte äta något innan kl, 12 och det är ju fritt fram att dricka allt som inte innehåller några kalorier.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards