Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av rosatjejen - 13 augusti 2013 15:20

Det jag försöker utesluta helt ur kosten är stärkelserika produkter med högt kolhydratsinnehåll så som tex, potatis, pasta, ris och vittbröd.
Potatis och potatisrätter har jag faktiskt inte ätit på hela sommaren och ris har jag bara ätit en enda gång i sommar och då i form av sushi. Pasta åt jag en gång när vi var på Kreta, men det smakade liksom inte längre så gott, och dessutom fick jag jäkligt ont i magen efteråt.
Jag kan helt ärligt säga att jag inte saknar något av det. Jo förresten sushi kan jag sakna ibland, men aldrig bara själva riset.
Så även fast jag i sommar har fuskat med godis, glass, kakor, frukt och en massa annat gott, så tror jag att jag inte gått upp en bråkdel så mycket som jag skulle gjort om jag även skulle ha tryckt i mig potatis, pasta och ris.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards