Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av rosatjejen - 12 augusti 2013 20:38

Plötsligt bara så slog vädret om och luften har blivit lite mer höstlik, lite kall men framför allt råfuktig.
Idag har det varit riktigt jobbigt att andas vid ett par tillfällen så att jag liksom tappat andan, vilket är väldigt obehagligt och läskigt.
Jag hoppas verkligen inte att sommaren är över nu, utan att värmen kommer tillbaka en stund till.
Men om jag ska vara riktigt ärlig så ska det bli rätt skönt när skolan börjar nästa vecka, så att jag får lite tid för mig själv här hemma på dagarna igen Missförstå mig nu inte, för jag verkligen älskar att vara med mina barn så mycket som det bara går, men nu har jag umgåtts med min 10-åring dygnet runt i 10 veckor, och då kan jag känna att det faktiskt ska bli skönt att få lite egen tid några timmar på vardagarna.

Av rosatjejen - 12 augusti 2013 10:48

Jag har bestämt mig för att försöka sluta att väga mig varje dag.
Ska försöka att lära mig att känna efter lite hur det känns i kroppen och vad jag ser i spegeln, istället för att bara stirra mig blind på vad vågen visar.
Självklart så har jag ju ett mål och det är att väga max någonstans runt 63-64kg absolut inte mer, men viktigast är hur det känns i kroppen och att kläderna inte känns trånga.
Nu dom senaste dagarna har jag verkligen kännt att jag vägt för mycket och kännt mig ofräsch och äcklig, kläderna sitter inte bra och när jag knäpper byxorna så blir det muffinmage. Jag gissade häromdagen att vikten låg runt 67kg och det stämde rätt bra, drygt 67kg visade vågen då.
Nu ska jag försöka att bara väga mig en gång i veckan istället för varje dag, och då försöka gissa vad jag väger innan jag ställer mig på vågen. Jag tror att det är ett bra sätt att försöka lära känna sin kropp lite bättre.
Nu vet jag att jag säkert inte kommer kunna låta bli vågen i en hel vecka, eftersom att jag är så gruvligt nyfiken och otålig, men jag ska verkligen försöka.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards