Alla inlägg under juli 2013

Av rosatjejen - 17 juli 2013 16:56

Idag är det rödflagg på stranden.

[Bild]

Det är inga dåliga vågor som rullar in.

Idag är min Matilda och hennes Tobias och hälsar på oss här i Platanias. Dom bor ca en mil härifrån, i och imorse tog dom en taxi hit till oss.

[Bild]

Olivia blev mer än glad när storasyster kom, vi hade inte talat om för henne att dom skulle komma hit.

[Bild]

Nu ska alla duscha och sen ska vi gå ut och äta middag tillsammans ikväll.

Av rosatjejen - 16 juli 2013 15:24

I söndags vid lunch tid så var vi äntligen framme på Kreta.
Hotellet Marika suites ligger precis på gränsen mellan Platanias och Agia Marina, och allt här på hotellet är över förväntan.

Från vår balkong har vi utsikt både mot poolen och havet.

Maten här på Marika suites är också toppen.

Olivia badar nonstop från morgon till kväll, och vi får tvinga upp henne ibland för lite vätske pauser.
Havet är så där härligt ljummet, så att man kan ligga i nästan hur länge som helst.

Av rosatjejen - 13 juli 2013 22:51

Nu så äntligen är jsg klar med packningen. Det enda som återstår nu är att väga väskorna, jag tror inte dom väger för mycket, men det är bäst att väga ändå för säkerhetsskull.
Imorgon vid den här tiden så är vi förhoppningsvis framme på Kreta, det ska bli så otroligt skönt att komma bort ett tag nu.

Av rosatjejen - 13 juli 2013 08:58

Idag måste jag ta tag i tråkgörat att packa dessa väskor

Nu kan jag liksom inte skjuta på det längre.

Även lilla Svea ska packas in i sin söta bur/väska för att åka hem till mormor i kväll

Det känns tryggt att Svea ska få vara hos mormor när vi är borta. Dels för att mormor verkligen gillar katter väldigt mycket, och dels för att hon har haft flera katter själv så hon vet liksom hur dom fungerar.

Olivia vaknade inatt och kräktes, så jag hoppas att hon är okej när hon vaknar.

Av rosatjejen - 12 juli 2013 21:14

Sitter ute på balkongen och njuter av denna underbara kväll.
Det har gått lite sisådär med packningen idag, men tvättat några maskiner har jag åtminstone gjort.

Av rosatjejen - 12 juli 2013 09:41

Vågen är inte snäll denna veckan. Den visar fortfarande på 65,7kg.
Jag tycker att jag dragit ner lite mer på både kolhydrater och kalorier denna veckan, men det har som synes inte hjälpt ett smack,
Det känns tråkigt att jag gått upp nu redan innan semestern, men det är bara gilla läget och hoppas att vikten inte rusar i väg så mycket mer nu.
Jag tänker absolut inte banta på Kreta, bara försöka tänka mig för när det gäller onödiga men ack så goda saker som godis och glass.

Av rosatjejen - 11 juli 2013 22:12

Här händer inte mycket.
Idag har jag bara varit till affären en snabbis för att köpa middsgsmat till barnen, dom ville ha potatisbullar och bacon.
Resten av dagen har jag mest bara suttit i soffan eller på balkongen och vilat.
Jag kan inte förstå varför jag är så väldgt trött hela tiden. Det känns som om jag aldrig är helt utvilad, inte ens när jag vaknar på morgonen.
Jag kan inte låta bli att oroa mig lite över om det kan vara den nya medicinen som gör mig tröttare än vanligt, eller om det kan vara så att jag håller på att bli sämre.

Imorgon måste jag börja se över vad vi behöver ta med oss till Kreta, och se till att alla kläder vi ska ha med är rena och nystrukna, innan dom ska packas ner i resväskan.

Av rosatjejen - 11 juli 2013 09:54

Det finns en nackdel med att resa bort, och det är det här med att packa. Jag skjuter alltid upp det in i det längsta.
Fast egentligen är det inte själva packandet med att lägga ner i resväskan som är det värsta, utan det är det där med att jag måste bestämma mig för vad jag (eller familjen) ska ta med och inte. Och sen bör ju allt som ska packas ner vara rent, och helst nystruket också.
Sen brukar det dessutom nästan alltid bli så att när jag väl fått ner allt i resväskorna, så kommer jag inte ihåg om jag packade ner favorit bikinin, eller vad det nu må vara och då måste jag ju packa upp allt igen för att försäkra mig om att jag inte glömt den.
Ett vanligt scenario är också att jag när jag väl är klar upptäcker att nån resväska väger på tok för mycket, så jag måste packa upp igen för att bestämma mig för vad jag ska välja bort.
För att inte stressa och för att det inte ska bli för jobbigt så hade jag tänkt börja lite smått med tvätt och packningen redan idag, men nu skiner solen och det känns plötsligt inte alls som nån bra idé.....

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards