Alla inlägg den 4 juli 2013

Av rosatjejen - 4 juli 2013 12:23

Jag har funderat mycket pä det här med allt prat om sjukdomar.
Det jag märkt sista halvåret är att när jag tar mod till mig och berättar för någon att jag är sjuk och varför, så verkar det liksom som om folk måste berätta om alla sina vänners sjukdomar och krämpor för mig bara för att liksom. Det vore ju en sak om dom berättade om sig själva, men jag är faktiskt inte det minsta intresserad av hur grannens systers mans styvbarns dagisfröken mår......
Många ifrågasätter också min sjukdom och mina besvär med att säga, att det kan ju inte vara möjligt, du som ser så frisk ut, du blir säkert bättre snart. Jag får också ofta frågan om det kan vara psykiskt....
Lite bittert inlägg kanske, men jag blir bara så trött ibland. Dom som beter sig så här vill nog bara väl, men det blir ju så fel.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards