Alla inlägg den 26 juni 2013

Av rosatjejen - 26 juni 2013 22:34

Idag vågade jag mig på att äta lite kyckling. 4 tuggor på en kvart vågade jag mig på, och inget hände förutom att jag fick 2 små kvaddlar(utslag som ser ut som stora myggbett) på bröstkorgen. Nu är jag inte helt säker på att dom utslagen berodde på kycklingen, eller om dom berodde på något annat. Jag vågade i alla fall inte äta mer idag, utan kommer prova att äta en lite större mängd om några dagar igen. Det skulle vara så himla glädjande om jag kan fortsätta att äta kyckling som jag tycker är så gott.

Av rosatjejen - 26 juni 2013 11:03

Vi kom hem igår kväll, och imorse så vaknade jag klockan 6 av ett rejält krasch bom bang från köket. Livrädd rusade jag ut i köket för att upptäcka att det var Svea som lyckats riva ner både lampa och blomma i ena fönstret, och allt hade gått sönder och och låg i tusen bitar på golvet.
Ett rätt bryskt uppvaknande med andra ord.
Troligen så har hon jagat nån fluga eller mygga i fönstret, för det är tydligen favorit sysselsättningen just nu.
Nu har jag städat upp efter henne, och gjort fint i fönstret igen.

Nu har jag även vägt mig för första gången på en vecka, och jag blev glatt överaskad, hade bara gått upp 0,6kg när vi varit borta, trots att jag ätit ganska mycket som jag inte borde och det har slunkit ner både glass, godis och kakor också.

Nu får det bli lite skärpning med maten igen, så att jag inte går upp mer, och jag skulle ju inte bli direkt ledsen om jag kunde lyckas gå ner dom 0,6 som jag gått upp ;-)
Men det får bli som det blir för jag varken orkar eller vill banta just nu, utan bara försöka vara lite försiktig med onödiga kolhydrater.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards