Alla inlägg den 2 juni 2013

Av rosatjejen - 2 juni 2013 22:19

Vilken underbar dag det varit, och nu är det en lika underbar och alldeles ljummen kväll.
Resten av den hemmavarande familjen ligger och sover, så det är bara jag och Svea som sitter här ute på balkongen och njuter av lugnet.
Tänk vad mycket enklare livet blir på sommaren och så mycket roligare allt blir då.

Av rosatjejen - 2 juni 2013 19:20

Jag dricker ju som ni förstått ganska mycket kaffe med mjölk, och eftersom jag vill ha ganska mycket mjölk i så upptäckte jag hur mycket onödiga kolhydrater det ger på en dag. Eftersom att jag även kan bli lite risig i kistan av för mycket mjölk så provade jag att köpa laktosfri mjölk istället, det visade sig att jag i och med det nästan halverade kolhydratsintaget från mjölken. Istället för nästan 6g/dl så innehåller den laktosfria bara 3g/dl, det kanske inte låter så mycket, men om man multiplicerar det med 4 så sparar jag in 12g kolhydrater varje dag, och det är ganska mycket när man helst ska ligga på under 20g/dag

Av rosatjejen - 2 juni 2013 09:07

Godmorgon!
Vilket härligt väder att vakna upp till. Det är så härligt att kunna dricka sitt morgonkaffe på balkongen.
Idag blir det strikt lchf igen. Jag märker att jag inte fixar nån annan modell just nu när jag är inne i en riktig godis och sockerperiod, vill ha hela tiden. Om 10 dagar tar Matilda studenten och tills dess så måste jag ha tappat minst 2kg, för annars kommer jag inte kunna ha den fina klänningen jag köpte tidigare i våras.
65,7kg visade vågen idag, så jag har en del att jobba med de närmaste dagarna.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards