Alla inlägg under maj 2013

Av rosatjejen - 13 maj 2013 19:00

Idag har jag piffat lite på balkongen.
Känns skönt att kunna sitta där på dagarna när jag inte har nåt bättre för mig.
Helgen som gick alldeles för fort var helt undebar, med vackert väder och trevligt sällskap. MEN! med alldeles för mycket gott som hittat till min mun.
2kg upp visade vågen idag, men så fick jag mens igår också så nåt halvkilo är säker vätska.
Idag blir det lågkolhydratskost igen. Jag har också använt min crosstrainer en stund , så nu hoppas jag att dessa 2kg försvinner lika fort som dom kom.

Av rosatjejen - 9 maj 2013 23:05

Dagens hiss: att ta upp näten och att åka fyrhjuling
Dagens diss: när vi blev lite osams en stund, jag och kusinerna.

Av rosatjejen - 9 maj 2013 00:41

Idag packade jag ihop mig själv och mina 2 yngsta för att åka till kusinerna på landet.
Så mysigt att nu kunna umgås och leka i flera dagar. Det är så sällan nu för tiden som alla är lediga samtidigt, så det gäller att passa på när tillfälle ges.
Ikväll har vi bara ätit och druckit gott och suttit och snicksnackat lite med några av min brors trevliga grannar. En supertrevlig kväll helt enkelt.

Av rosatjejen - 8 maj 2013 10:57

Jag har mer och mer börjat inse att mitt förhållande till mat och annat gott har blivit aningens komplicerat, eller helt galet om man så säger.
Från att förr ha kunnat äta precis vad jag ville och även hur mycket jag ville av allt, utan att gå upp ett endaste litet gram. Till att nu bara behöva äta typ ingenting för att gå upp i vikt.
Jag kan liksom inte njuta av maten längre, utan att omedvetet registrera i huvudet hur många kalorier och kolhydrater den innehåller, och hur mycket jag behöver aktivera mig för att göra av med dessa onödiga kalirier. Det är ju helt sjukt, jag måste verkligen sluta med detta.

Av rosatjejen - 8 maj 2013 07:52

Vi har en liten morgonpigg katt, klockan 5 varje morgon vaknar hon och vill genast sätta igång att leka i min säng. Allra helst vill hon att jag ska kasta hennes snoddar så hon kan jaga och fånga dom, men det är inget som jag uppskattar att göra så tidigt.
Ibland fungerar det att helt enkelt ta ut henne från sovrummet och stänga dörren så hon inte kan komma in, men ibland så sitter hon och jammar utanför tills man ger upp och släpper in henne igen.
Det värsta av allt är att när man äntligen ger upp och går upp, så brukar hon gå och lägga sig och sova igen i sin lilla väska.

Av rosatjejen - 7 maj 2013 16:45

Idag måste det vara årets hittills varmaste dag. Så härligt!
Skulle kunna ligga här hela dagen och njuta. Synd bara att mina ben kommer att bli rutiga denna sommar tack vare att balkongen nu äntligen är kattsäkrad så att även Svea kan vara här ute.

Av rosatjejen - 7 maj 2013 00:46

Känner mig lite eländig som min farmor alltid utryckte det. Åhhh vad jag saknar henne, hon kunde vara obarmhärtigt rakt på sak, men ändå så kärleksfull på ett lite kantigt sätt liksom. Jag älskade hennes roliga utryck för saker och ting, riktig Eskilstuna dialekt.
Men som sagt trött och eländig känner jag mig, och lite av den där oron jag hade för några månader sedan börjar komma tillbaka. Jag försöker att inte släppa in den, men den är lurig och tar sig in ibland ändå.
Olivia har varit hemma idag för hon har ont i halsen, och jag blir förstås nojjig direkt och rädd att bli smittad, men jag inser att det inte går att undvika, det är ju trots allt mitt eget barn och hon behöver ju sin mamma ännu mer just när hon mår dåligt, så det är bara att hålla tummarna att jag klarar mig från smitta även denna gång. Jag har ju peppar peppar inte drabbats av någon luftvägsinfektion sedan oktober, vilket ju måste vara rekord för mig. Men jag har ju heller inte jobbat och heller inte umgåtts med några andra än mina allra närmaste, och dom har hållt sig på avstånd om dom varit minsta lilla förkylda eller sjuka.

Av rosatjejen - 2 maj 2013 19:28

Idag var det dags för mitt andra besök hos kuratorn och det känns rätt skönt att prata med henne faktiskt, trots att jag från början var väldigt skeptisk.
Idag pratade vi lite om ovissheten jag lever i just nu och hur jag ändå försöker leva så vanligt som det går. Vi pratade även om hur jag planerar min tid noga för att på så sätt orka mer, men också om hur lätt det blir kaos och stress om planeringen spricker.
Efter kuratorn så var jag på utvecklingssamtal i skolan, vilket var en perfekt planering eftersom att det är på hemvägen från kuratorn.
Min planering för kvällen var att jag skulle ta en promenad men nu funderar jag på att spräcka den planeringen med flit och sitta kvar här och kura under en filt i soffan.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards