Alla inlägg den 30 maj 2013

Av rosatjejen - 30 maj 2013 20:46

Jag är fortfarande helt slut. Tror aldrig jag kännt mig så här trött under så många dagar någon gång tidigare, inte vad jag kan komma ihåg i alla fall.
Jag undrar om jag kan ha nån brist av något slag, för den här tröttheten kan omöjligt bara bero på min dåliga lungkapacitet eller allergi.
Jag funderar på att gå till hälsokosten imorgon och se om dom har något uppiggande. Det kanske helt enkelt är så att jag behöver äta några vitaminer eller mineraler eller något. Jag måste erkänna att jag är helt lost när det gäller sånt.
Om det är nån som tror sig veta vad jag kan behöva så tar jag tacksamt emot alla tips.

Mina fötter är förresten inte riktigt lika svullna längre, men dom känns fortfarande varma och "pirriga"

Av rosatjejen - 30 maj 2013 19:37

Emelie och Matilda kom förbi ikväll för att äta middag, och med sig hade dom sin pappas lilla hundvalp på 11 veckor.
Hon var så otroligt gullig.
Jag var lite orolig för hur Svea skulle reagera eftersom hon aldrig träffat ett hund tidigare, men å andra sidan så har hon ju inte träffat någon katt heller.
Men jag oroade mig i onödan precis som vanligt, för det gick hur bra som helst.

Av rosatjejen - 30 maj 2013 15:37

Har bestämt mig för att koppla av lite med denna jäkla kolhydrat och kalori jakt som jag nästan ständigt håller på med. Från idag så ska jag försöka att inte fundera så mycket på vad jag äter utan äta det jag känner för utan att för den skull äta onödiga kolhydrater så som potatis, pasta, ris och bröd, och så inget godis förstås.
Ska bli kul och se om det fungerar, eller om jag kommer tappa konttollen helt och gå upp i vikt.
En av anledningarna till detta är att allt blev så himla krångligt med lchf när jag nu plötsligt inte kan äta ägg eller saker som innehåller ägg. Jag klarar helt enkelt inte av att ligga under 20g/kolhydrater om dagen, och då känns ju varje dag som ett misslyckande när det hamnar på 25-40g/dag. Nu får det helt enkelt bli lite mer liberalt ett tag, så får jag se om det fungerar för mig.
Jag har ju egentligen inte så jättemycket kvar att gå ner, utan börjar mer och mer inse att det är här nånstans runt 63-64 som min kropp tycker är lagom. Visst vill jag ju gärna gå ner ett par kilo till, men det viktigaste är ändå att jag inte går upp över 64kg.
Nu provar jag så här så får jag se hur jag känner mig om några dagar.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards