Alla inlägg den 27 maj 2013

Av rosatjejen - 27 maj 2013 20:08

Inget sött har jag stoppat i mig idag, men oj vad sugen jag varit. Det har inte varit lätt, för så här sötsugen var länge sedan jag var, men jag måste dra ner på allt med socker och kolhydrater nu om jag ska hinna bli lite smalare innan sommaren drar igång på riktigt.
Nu tjatar Olivia på mig, hon vill att vi ska bygga ihop det nya legot hon fick av Filippa i fredags.
Hon mår förresten lite bättre nu och har fått behålla det hon ätit på eftermiddagen.
Nä nu är det nog bäst att bygga lite innan hon tjatar hål i huvudet på mig.

Av rosatjejen - 27 maj 2013 11:39

Olivia är hemma från skolan idag. Hon har ont i magen och kräktes några gånger i morse. Nu verkar det ha lugnat sig med kräkningarna, men hon har fortfarande lite ont och känner sig matt. Jag hoppas att det beror på något hon fått i sig, så det inte är någon magsjuka som smittar. Det känns som om vi har haft nog med sjukdomar och konstigheter här hemma på ett tag nu.
Jag måste ta mig ner till apoteket idag och beställa en tub med prioderm schampo, dom brukar inte ha det på lager, och vi behöver ha en tub till i helgen när det ska avlusas igen.
De flesta apotek vill helst inte sälja prioderm, så man får stå på sig ordentligt för att dom överhuvudtaget ska beställa hem det.

Av rosatjejen - 27 maj 2013 09:38

Är väldigt svullen i hela kroppen idag , och då särskilt i händer och fötter.
Det är nog både på grund kolhydratschocken i går efter all den goda tårtan, men även en biverkning av alla betapredjag varit tvungen att stoppa i mig.
Funderade lite på om jag ska våga träna lite idag, men kom fram till att jag nog bör vänta en dag till med det.
Idag blir det tillbaka till verkligheten med kosten igen i alla fall. Lågkolhydratskost i möjligaste mån, och inget godis på ett tag framöver nu.

Vikten ligger på 64,8 idag och det är ju inte så kul, men jag misstänker att den kommer visa på minus ganska snart om jag bara håller dieten, och dessutom börjar träna igen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards