Alla inlägg den 25 maj 2013

Av rosatjejen - 25 maj 2013 19:43

Tror ni inte att ena dottern upptäckte att hon har löss idag. Jag tror snart att jag blir tokig på allt, är det inte det ena så är de det andra.
Jag har ju kännt att det kliat och brännt i min hårbotten i flera dagar nu, men trott att det berott på alla nässelutslag. Det är ju liksom inte så lätt att se i hårbotten vad som är vad.
Som tur var så hade jag en tub med prioderm schampo hemma, så det var lika bra att köra en kur på mig också för säkerhets skull. Jag vet att man inte ska behandla om man inte är säker på att man verkligen har löss, men jag vågar inte chansa nu när jag verkar vara så överkänslig mot det mesta.
Ska även luskamma Olivia när hon kommer in, så får vi se om hon också behöver behandlas.
Jag är glad att inte alla barnen bor hemma längre när sånt här händer, för det var en av nackdelarna med att ha fyra döttrar med tjockt och lång hår. Det kunde bli rätt kostsamt innan alla blivit av med dom små djuren. Jag minns en sommar när jag la ut nästan 3000kr på bara lusmedel och luskammar. Jag köpte till och med nån elektrisk luskam för flera hundra, som skulle känna av om det fanns löss eller gnetter i håret. Om den fungerade? Nej det gjorde den så klart inte, men är man desperat så är man.

Av rosatjejen - 25 maj 2013 09:11

Oj vad det känns konstigt och tomt här hemma utan våran lilla Svea.
Ingen som kommit och lagt sig så där tätt tätt intill inatt och ingen som väckte mig imorse för att kasta hårsnoddar.
Filippa ringde igår kväll och sa att det var jättebra med Svea och att hon verkade ha funnit sig tillrätta nästan direkt. Hon berättade också att hon letat efter Svea men inte kunnat hitta henne, men så plötsligt hade hon sett att något rörde sig i soffan, inte så lätt att se en svart katt i en svart soffa.

Av rosatjejen - 25 maj 2013 00:03

Det är äggallergi Fick mina provsvar angående nässelutslagen jag drabbats av, och dom visade en viss förhöjning på äggvita.
Eftersom det började klia och sticka i halsen på förmiddagen så fick jag lite lätt panik och tog 12st  betapred (kortison) igen, och det var enligt läkaren bra gjort. Nu ska jag fortsätta med det till på söndag.
För säkerhets skull så har Svea fått åka hem till Filippa några dagar, så min kropp får vila lite från min kattallergi.
När man har haft ett så pass långvarigt och kraftigt utbrott av nässelutslag som jag haft nu i 5dagar, så är det lätt att kroppen resgerar med allergisymptom även mot sådant som man i vanliga fall inte brukar reagera pä.
Nu får jag inte äta något som innehållet ägg på en vecka, men sen kan man försöka att prova att bara smaka lite på något som bara innehåller lite ägg, för att komma fram till om jag kommef kunna äta någonting som innehållet ägg i framtiden.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards