Alla inlägg under april 2013

Av rosatjejen - 17 april 2013 12:27

Jag känner mig fortfarande lite svullen i hela kroppen, mest i händer och fötter, dock känns det betydligt bättre än i måndags. Jag har fortfarande en svagt molande huvudvärk och mår lite illa till och från.
Jag tog ett ketosprov imorse, och det var negativt, så ingen ketos ännu.
Igår blev det ca 21g kolhydrater vilket är lite för mycket när jag vill gå ner snabbt, målet är att inte äta mer än max 10g/dag men det är svårt.

Av rosatjejen - 15 april 2013 10:07

Idag vägde jag mig för sista gången på en vecka. Chockad såg jag att jag gått upp drygt 2kg i helgen av allt jag gluffat i mig, fy bubblan så jäkla onödigt, men gott....
När jag äter så här mycket socker och kolhydrater som jag gjort i helgen så mår jag faktiskt fysiskt dåligt, mest känns det på kvällarna när jag ska sova, då får jag hjärtklappning och blir alldels varm i hela kroppen, och det brinner och sticker i händer och fötter. Magen svullnar upp direkt också och ser ut som om jag vote gravid. Jag har även problem med att min diafragma blir större när jag går upp lite i vikt, och då känner jag ganska snabbt av att den trycker mot lungorna och det påverkar ju min lungkapacitet negativt.
Jag hoppas nu att jag ska hitta styrkan och motivationen till att slå ihjäl sockermonstret i min kropp som just nu skriker efter socker och kolhydrater.
Det ska bli jätte spännande att se vad vågen visar om en vecka, tills dess kan jag bara känna efter hur kroppen mår och försöka känna efter hur kläderna sitter för att ha ett litet humm om hur det går.
Idag vägde jag 67,3

Av rosatjejen - 15 april 2013 09:43

I lördags började Matilda att må lite illa och känna sig snurrig i huvudet, som tur var så gick det över ganska snabbt.
Igår kväll var det Olivias tur att börja må lite illa och känna sig snurrig, så idag är hon hemma med mig. Jag hoppas att det går över lika snabbt på henne så att hon kan gå till skolan imorgon.

Av rosatjejen - 14 april 2013 21:32

I vår familj vill alla vara med och spela monopol. Tyvärr är det en som mest förstör, men ändå är det ingen som blir arg på henne

Av rosatjejen - 14 april 2013 13:53

Svea vill vara med överallt, även när det lagas mat.
Kanske en blivande kockkatt

Av rosatjejen - 14 april 2013 13:21

När jag skulle köpa studentklänningar till Emelie och Filippa, så blev det många långa timmars letande i stan, innan dom hittade den perfekta klänningen. Därför trodde jag att det skulle bli likadant denna tredje gång när det är Matildas tur att välja en klänning till studenten. Jag kunde inte haft mer fel, för igår när vi var i Nacka forum så sprang vi på denna klänning redan i andra butiken vi gick in

Av rosatjejen - 13 april 2013 09:55

Nu har vi äntligen hittat en ny klösmöbel till Svea.
Jag hoppas att den här håller lite längre än den förra hon hade som gick sönder efter 3 månader.

Av rosatjejen - 13 april 2013 09:48

Idag regnar det här, och jag är faktiskt riktigt glad över det, för nu kanske all snö äntligen försvinner.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards