Alla inlägg under april 2013

Av rosatjejen - 25 april 2013 11:00

Om man kan bli förälskad i ett ting, så är jag det nu.
När jag var inne i Boomerang butiken förra veckan så fick jag syn på den här klänningen. Jag kunde inte låta bli att prova den och den satt riktigt snyggt. Dock tyckte jag att priset var lite högt, särskilt med tanke på hur sällan jag använder klänning. Men nu kan jag liksom inte släppa tanken på denna klänningen, jag vill verkligen ha den, men jag har verkligen inte råd att köpa den.
Se så snygg den är

Av rosatjejen - 25 april 2013 09:59

Eftersom det är extra viktigt för mig att träna nu, så känns det väldigt bra att jag äntligen tagit tag i saken och kommit igång med lite träning igen.
Den största anledningen till att jag bör träna är inte för att gå ner i vikt, utan det är för att med den dåliga lungkapacitet jag har så är det jätteviktigt att man har en bra grundkondition för att orka lite mer.
Den senaste veckan har jag antingen tränat på crosstrainern eller varit ute på en för mig rask promenadoch igår blev det båda först ct på morgonen och sen promenad pä kvällen. Nu orkar jag ju inte så länge på crosstrainern längre men jag försöker att öka lite i taget. Igår orkade jag 5?4 dvs jag kör 5 minuter, vilar 45 sekunder, kör 5 minuter, vilar....... Och så vidare. Mitt mål är att orka 30minuter i sträck utan att pausa.

Imorgon ska jag till sjukhuset på en ny undersökning, som förhoppningsvis är den sista som dom behöver för att kunna ställa rätt diagnos på mig. Det känns både lite skönt och läskigt. Jag vill ju verkligen veta, men ändå på något sätt inte.

Av rosatjejen - 24 april 2013 16:54

Jag blev så ruskigt trött pä mitt hår imorse. Det bara hängde som en platt gardin på var sida om ansiktet. Dessutom har jag tappat så otroligt mycket hår den sista tiden, så det har legat långa ljusa hårstrån överallt på golvet här hemma, och jag lovar att dom syns extra mycket när man har svarta golv. Hu vad äckligt!
Jag har varit lite sugen på att klippa lite lugg ganska länge nu, men inte riktigt vågat. Men nu fick jag alltså nog och , så nu är håret en dryg decimeter kortare än innan fram och jag har en lugg som är så pass lång att jag kan dra den åt sidan.
Jag tyckte att det blev rätt okej faktisk, det är ju i alla fall betydligt bättre än innan, om än lite för kort.


Av rosatjejen - 23 april 2013 18:02

Att glömma medicinen är en katastrof, ändå kom jag på vid lunchtid att jag inte tagit varken min spiriva eller symbicort. Nu skulle det ju inte varit så farligt om det hade varit första gången det hänt, men nu var det tredje gången inom loppet av en vecka.
Det är så fruktansvärt klantigt och klumpigt av mig så man knappt tror
det är sant.
Innan har det hänt att jag råkat glömma om jag varit bortrest och rutinerna blivit lite rubbade, men då har jag kommit på det ganska snart och genast tagit dom. Men de sista gångerna har det blivit 4-5 timmar försent. Jag tycker dessutom att jag borde tänka lite extra pä dom nu när jag har haft det lite jobbigt.
Idag blev Matilda riktigt irriterad på mig när jag sa att jag glömt igen, och föreslog att jag ska ställa in ett larm pä telefonen som påminner mig, så nu tror jag faktiskt att jag måste se till att göra det.
På kvällarna har jag inga problem alls att ta medicinerna, så jag fattar inte varför det ska vara så svårt på morgonen.

Av rosatjejen - 22 april 2013 23:46

Det är en härlig känsla att ligga här i sängen och veta att jag väger nästan 4kg mindre än för en vecka sedan. Då jag faktiskt mådde dåligt av min vikt rent fysiskt.
Ännu härligare är det att veta att jag bara har 2-3kg kvar att gå ner, blir det mer får jag se det som en bonus.

Av rosatjejen - 22 april 2013 16:26

Lchf är den absolut snabbaste viktminsknings metoden jag provat, som passar mig alltså. Men det gäller att ha råkoll på kolhydratsintaget som annars lätt blir en liten aning för högt.
Jag tror att den här veckans minskning på 3,7kg måste vara rekord för mig. Nu vet jag ju att minskningen kommer att stanna av lite och det kommer gå betydligt långsammare framöver, men det gör ju inte så mycket när jag förlorat så här mycket på en vecka.

Av rosatjejen - 22 april 2013 13:38

Har gjort av med alldeles för mycket pengar de senaste månaderna. Jag måste försöka anpassa utgifterna efter inkomsterna lite mer nu när jag är sjukskriven och förlorar nästan 3000kr i månaden.
Jag har alltid varit mycket oekonomisk, men den senaste tiden har det blivit värre än nånsin känns det som.
Nu ska jag införa köpstopp på allt utom det allra nödvändigaste, så som mat och hygienprodukter. Annars är risken för personlig konkurs mycket stor.
Maten är dessutom en alldeles för stor utgift här hemma som jag borde kunna dra ner på om jag planerade våra måltider lite bättre.
Jag måste också bli bättre pä att beräkna portionerna, så att jag inte som nu, oftast lagar alldeles för mycket mat som jag sen får slänga för att resterna sedan glöms bort i kylen.
Nä nu får det bli lite ordning och reda och inga onödiga utgifter.
Om Matilda eller Olivia behöver något så gäller inte köpstoppet, men det ska ändå fundras en stund extra om dom verkligen verkligen är nödvändigt.

Av rosatjejen - 22 april 2013 08:35

Efter en vecka med lchf har jag nu gått ner 3.7kg Den enda förändring jag gjort nu mot tidigare gånger då jag kört lchf är att jag denna vecka varit mycket nogrannare och verkligen haft superkoll på mitt kolhydratsintag, som legat på 16-19g/dygn. Jag har alltså varif tokstrikt.
Jag ska fortsätta att vara strikt och försöka ligga under 20g/dygn i några dagar till, sen ska jag höja succesivt till max 40g/dygn.
Jag är i vilket fall som helst jättenöjd med denna veckans resultat -3,7kg är ju helt ottoligt bra, och ännu bättre med tanke på att jag ju inte är jätte tjock mitt bmi ligger på 23,4 vilket ju är helt normalt.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards