Alla inlägg den 20 april 2013

Av rosatjejen - 20 april 2013 22:19

Har haft ett tillgodokvitto på Boomerang en tid, och idag var jag inne i butiken och hittade den här ursnygga blusen som så klart fick följa med hem. Känner på mig att det kommer bli en av mina favoritplagg denna sommar.

Av rosatjejen - 20 april 2013 16:04

Har varit lite småhungrig och sugen på något sött idag, inte bra alls. Ibland undrar jag om det är det här gamla med lördagsgodis som sitter så djupt rotat sen man var liten, som gör att just lördagar är extra jobbiga när man vill gå ner i vikt. Sen är det ju förstås lite extra frestande när de flesta unnar sig en massa sötsaker just på lördagarna och man själv inte kan unna sig minsta lilla utan att väcka sockermonstret till liv. Jag har börjat lära mig nu att jag inte klarar att fuska bara en dag, utan om jag börjar med nått sött så vill jag bara ha mer, då finns det liksom ingen hejd på svullandet. Därför så måste jag verkligen vara försiktig och inte falla för frestelsen allt för ofta, och särskilt inte nu när jag har en del att gå ner.
Nu börjar jag känna på kläderna att dom inte sitter åt och stramar riktigt lika mycket som dom gjorde förra helgen, om det bara fortsätter så i ett par veckor till nu så är jag nöjd. Det vore ju skönt att ha blivit av med dom värsta volangerna innan det är dags att plocka fram sommarkläderna. På vintern kan man ju gömma det värsta under dunjackor och bylsiga tröjor, men på sommaren så måste man blotta fläsket mera om man inte ska svettas ihjäl.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards