Alla inlägg den 18 april 2013

Av rosatjejen - 18 april 2013 14:51

Shape up, heter den app jag använder mig av när jag känner behov av att ha lite koll på hur mycket kolhydrater jag äter. Den fungerar även lika bra för den som istället vill hålla reda på hur mycket kalorier man ätit
Jag använder gratis funktionen, och tycker att den fungerar jättebra.
Det bästa är att man inte behöver hålla på att räkna och modellera med siffror själv, utan det mesta finns redan i deras listor, bara att söka så får man upp det man vill lägga in, plättlätt helt enkelt.
Man kan även lägga till sånt man äter ofta i en favorit lista, så man slipper söka på sånt man kanske äter varje dag eller så.

Av rosatjejen - 18 april 2013 12:30

Idag känner jag mig mycket bättre än tidigare dagar, och det beror nog på att jag nu är i ketos, och omställningsfasen är över för denna gången. Jag vet inte varför det var så jobbigt denna gång, men jag antar att det kan variera lite beroende på hur man mår förövrigt, och på hur mycket socker man faktiskt ätit dagarna innan man slutar tvärt. Jag hade ju faktiskt ätit så enorma mängder med godis, kakor och även bröd och ris i helgen att jag ju faktiskt mådde dåligt och hade hjärtklappning och svettningar när jag la mig på kvällarna, riktigt obehagligt var det. Jag ska försöka att påminna mig själv om detta obehag nästa gång som tanken på återfall dyker upp.
Kläderna sitter lika trångt som innan tycker jag, men det är lite svårt att veta med byxor, det beror ju lite på om dom är nytvättade eller ej. Jag hade dessutom på mig ett par nya jeans igår som är såna där jeans som jag köpt för att ha när jag inte vill att nåt ska sitta åt, så dom är en storlek större än vad jag brukar ha.
Igår lyckades jag hålla mig under 20g kolhydrater, ska försöka hålla mig där under denna veckan, så får jag se sen beroende på resultatet om jag ska fortsätta så eller om jag kan höja det lite.

Av rosatjejen - 18 april 2013 10:10

Testade för ketos igen nu på morgonen, och nu äntligen så visade den possitivt. Det tog lite längre tid än vad det gjort innan att hamna i ketos igen denna gången, ganska exakt 3 dygn.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards