Alla inlägg den 17 april 2013

Av rosatjejen - 17 april 2013 21:43

Nu är allt grus borta från vägarna i vårt område, och då får man ta fram sparkcyckeln. Det är för mig ett riktigt vårtecken.

Av rosatjejen - 17 april 2013 18:47

Idag har jag varit extremt tungandad, och därför inte fått mycket gjort. Men ner till Apoteket var jag tvungen att gå, för att min symbicort forte var slut, så jag hade bara vanlig symbicort hemma, och när det är så här jobbigt med andningen så föredrar jag forten som bara behöver inhaleras 1-2 gånger morgon och kväll, med den vanliga symbicorten krävs dubbelt så många inhalationer för att uppnå samma effekt. Det kan nog låta lite löjligt men när det är som sämst med andningen så är varje inhalation superjobbig och tar mycket längre tid än vanligt.
När jag ändå var på Apoteket så passade jag på att hämta ut mer Spiriva och Singulair också, summan av detta blev 3300kr!!! En jäkla tur att jag har frikort.
Vädret här har varit toppen idag, om det inte hade blåst så förbaskat så hade det varit riktigt skönt.
Jag undrar om det är allt pollen som exploderar nu när det blir varmare, som gör att jag mår tillfälligt sämre. Jag brukar normalt inte reagera så jättemycket på pollen, men eftersom det är som det är nu kanske jag blivit lite känsligare. Hoppas ändå att det bara är något tillfälligt som gör att jag känner mig sämre.
Jag har inte peffat på länge nu, det känns som om det inte spelar någon roll längre eftersom jag ändå inte kan göra något åt det, så känns det bara stressande och då är det bättre att låta bli.
Kom just på att jag har en kruka med påskliljor i köket. Kan man vara allergisk mot påskliljor tro. Det är nog bäst att ta det säkra före det osäkra och ställa ut dom på balkongen istället.

Av rosatjejen - 17 april 2013 12:27

Jag känner mig fortfarande lite svullen i hela kroppen, mest i händer och fötter, dock känns det betydligt bättre än i måndags. Jag har fortfarande en svagt molande huvudvärk och mår lite illa till och från.
Jag tog ett ketosprov imorse, och det var negativt, så ingen ketos ännu.
Igår blev det ca 21g kolhydrater vilket är lite för mycket när jag vill gå ner snabbt, målet är att inte äta mer än max 10g/dag men det är svårt.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards