Alla inlägg den 8 april 2013

Av rosatjejen - 8 april 2013 23:22

Jag har varit så sjukt trött idag och kännt mig konstant andfådd. Nu är jag ju visserligen alltid trött, det hör ju liksom till sjukdomsbilden, men idag har jag varit ovanligt trött. Jag hoppas att jag inte håller på att bli sjuk eller så.
Imorgon måste jag bara vara lite piggare än idag, för då är det dags för Matildas studentskiva, och den vill jag absolut inte missa. Jag har ju varit pä både Emelies (för 6år sedan), och Filippas (för ett år sedan,) och imorgon är det alltså tredje dotterns tur.
Så nu ska jag försöka att sova, och hålla tummarna för att jag vaknar riktigt utvilad imorgon.

Av rosatjejen - 8 april 2013 16:04

Just nu så äter jag en kost som nog mer borde kallas lågkolhydratskost än lchf. Skillnaden är ju iofs hårfin, men ändå inte.
När jag kör med lchf så behöver jag nästan nolla mitt kolhydratsintag för att gå ner i vikt, och det är rätt så jobbigt i längden, särskilt när man inte är hemma utan bortbjuden eller på restaurang. Därför provar jag nu en lite annan variant där jag inte nollar men ändå undviker alla snabba kolhydrater och även bröd, pasta, potatis och ris. Jag måste därmed vara lite försiktigare med fettet och inte tillsätta extra fett i maten som man gör när man äter strikt lchf.
Jag ska prova detta några dagar nu för att se om det fungerar.

Här är min lunch som är på tok för mycket kolhydrater i för att vara lchf, men en perfekt lågkolhydratslunch

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards