Alla inlägg den 5 april 2013

Av rosatjejen - 5 april 2013 10:36

Ett långt uppehåll från bantning och blogg har det blivit nu runt påsk, och det klart att det känns lite surt nu när jag ser alla pluskilon på vågen, men jag tycker på något sätt att det ändå varit värt det. Jag har mått ganska bra och orkat med lite mer än vanligt några dagar också, och det tillhör ju inte vanligheterna.


 

på skärtorsdagen var jag och Matilda ensamma hemma på kvällen och då passade vi på att ha en liten filmkväll med pizza och godsaker framför tv´n


 

På långfredagen tog vi tåget till Värmland för att fira påsk. I väntan på att tåget skulle gå så hittade vi det här mysigt inredda fiket på centralen. Tyvärr så var mysfaktorn högre än smaken på kaffet, som smakade riktigt illa faktiskt.


    

Massa god mat och tårta fick vi på påskafton.


 

När vi skulle ta tåget hem så lyckades hon äntligen dra ut en tand som suttit löst och irriterat henne i flera veckor.


 

Jag fyllde år i veckan som gick också och fick då dom här vackra blommorna som tyvärr vissnade alldeles för fort. Fick även några presentkort som jag kommer ha mycket nytta av i vår.


 

En dag bakade jag och Olivia bullar, vilket jag inte gjort på flera år. Dom blev riktigt goda faktiskt. Vi provade att ha nutella i några, vilket Olivia tyckte var supergott, men jag tyckte inte alls att det smakade bra.


   

Igår var vi på Junibacken. Jag var orolig att det skulle vara extra mycket folk där nu när det är påsklov, men det var det faktiskt inte, utan det var tvärtom rätt lugnt faktiskt och inga köer alls varken vid ingången, sagotåget eller fiket.


 

När vi skulle åka hem så var det så vackert väder, så istället för att ta Djurgårdsfärjan till slussen så promenerade vi sakta  i solen längs med strandvägen. Superhärligt nu när solen äntligen värmer.

När vi passerade Dramaten så var vi ju bara tvugna att kramas lite med den här varma statyn föreställande Margareta Krook. Jag tycker att det är så läckert att den

är uppvärmd året runt.




   

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards