Alla inlägg under mars 2013

Av rosatjejen - 9 mars 2013 17:56

Charkis/ tapas middag tillsammans med Olivia.
På Tallriken, parmaskinka, fuet, tallegio, gruyere, mozzarella och lite tryffelsalami.
I glasen colazero för mig och vanlig cola för Olivia.

Av rosatjejen - 8 mars 2013 12:15

Min frukost bestående av spiriva, symbicort, latte, finncrisp och avocado.

Av rosatjejen - 7 mars 2013 23:32

Nu har jag ätit enligt lchf i 2 dagar igen, och det har gått bra.
Inga fler yrselanfall har jag haft heller, bara lite andnöd då och då men det är ju som det är med det, och det beror ju inte på kosten.
Köpte en jättefin marinblå vårjacka i dag på Lindex. Den är nästan lite trång så nu är jag ännu mer motiverad till att bli av med fler kilon så den passar bättre.

Av rosatjejen - 5 mars 2013 22:57

Idag har det varit lite extra jobbigt att vara jag.

Har kännt mig ledsen och nedstämd och även kännt av lite andnöd till och från.

När jag stod och lagade middag blev det  det så pass jobbigt att jag blev helt snurrig och var tvungen att sätta mig på golvet en stund, vilket resulterade i att jag brände min mat så illa att den inte gick att äta. Jag mådde verkligen jättedåligt och orkade bara inte göra nån ny mat , men kände att jag snabbt behövde ha i mig nåt, så det blev att jag tog helt enkelt det som fannas till buds. Så nu är jag redan ur ketos igen, men hälsan går före vikten just nu.

Det är väldigt jobbigt när jag får så där extra jobbigt att andas när inte medicinerna hjälper, det är oerhört ångest framkallande. Som tur är så händer det inte varje dag.


l

Av rosatjejen - 5 mars 2013 16:04

Har sällskap hemma idag av ett sjukt barn. Hon fick ett migränanfall som startade igår vid 18-tiden och som inte gick över förrän idag vid 13-tiden.

Barnmigrän är verkligen en vidrig sjukdom, och man står som förälder helt maktlös när den slår till. Der enda man kan göra är att försöka trösta och lugna.


Nu på eftermiddagen har hon suttit i flera timmar och byggt med sitt pluss pluss.
Det är ett jättebra byggmaterial som jag verkligen kan rekomendera till alla åldrar.
Den finns i flera olika storlekar på plussen, jag tror att dom vi har är dom minsta pluss plussen som passar lite större barn.

Av rosatjejen - 4 mars 2013 10:36

Nu är jag i ketos efter bara 2 dygn, det gick betydligt fortare än vad jag trodde.
Resultatet på vågen är också glädjande -1,7 kg på 2 dagar.

Av rosatjejen - 3 mars 2013 15:59

Minus 1,1kg visade vågen idag, och det är ju bra med tanke på att det bara gått en dag sedan jag började med lchf igen.
Idag känns det lite jobbigare än igår. Jag känner mig lite små sugen på något mest hela tiden faktiskt, och saknar kakor och godis, men jag försöker dricka mycket te med cocosa i för det brukar lindra sötsuget. Jag vet ju av tidigare erfarenhet att det värsta sötsuget försvunner så fort jag kommer i ketos, men det lär nog dröja en dag eller två tills dess.

Av rosatjejen - 2 mars 2013 18:12

Är det inte typiskt?
När jag äntligen kommit till skott och börjat med Lchf igen, så kommer någon och ger mig en ask med mina favorit godisar.
Jag får spara dom till något extra festligt tillfälle. Kanske till min födelsedag, den känns lagom långt borta för att kunna bli en syndardag.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards