Alla inlägg under mars 2013

Av rosatjejen - 20 mars 2013 10:50

Sitter här och funderar på vad jag ska hitta på för middag. men jag har drabbats av fullständig idétorka.
Med ett barn som inte äter ditt men datt, och ett annat barn som äter ditt men inte datt.... Det är inte så lätt att göra alla nöjda,
Jag får helt enkelt göra en djupdykning i frysen och se vad jag hittar där, för ut vill jag inte gå idag. Snön vräker ner igen och dessutom blåser det så rutorna skallrar.

Mat
Av rosatjejen - 19 mars 2013 10:32

Jag känner mig fortfarande dålig. Dras med en dov huvudvärk som aldrig riktigt släpper, trött och öm i hela kroppen är jag också. Men jag är tacksam och glad över att det inte känns som det är något pä gång i luftvägarna.
Nu har jag varit jättenoga både söndag och måndag med vad jag stoppat i mig, och det har gett ett snabbt resultat.
Jag har ju ätit finncrisp med bregott på till frukost den sista tiden, men när jag började räkna lite pä kolhydrater/ dygn, så bidrar just finncrispen till att kolhydratsintaget lätt blir lite för högt. Därför har jag bestämt mig för att bara unna mig finncrisp till frukost på helgerna.
Frukosten är det som jag tycker är svårast när man inte äter kolhydrater, eftersom typ ägg och bacon och liknande, inte är något jag är sugen pä när jag vaknar på morgonen.
Nu får det bli latte och lite ost och skinka till frukost istället.
Har en lawcarb brödmix i skafferiet, jag kanske borde ta och baka ett sånt bröd idag, så jag har något att lägga osten och skinkan på resten av veckan.

Av rosatjejen - 19 mars 2013 00:07

Blir ju alldeles ledsen när jag tittar ut och ser att snön fullkomligt vräker ner.
Det ska ju vara vår nu, med takdropp och snödroppar.

Av rosatjejen - 17 mars 2013 22:15

Jag känner mig sjuk, ja inte min vanliga sjuka alltså, utan sjuk på det sättet som alla kan bli.
Öm i kroppen och tung i huvudet, har även lite ont i halsen.
Jag försöker att inte vara orolig, men det är svårt att låta bli.
Har vilat nästan hela dagen, bara tagit en mycket lugn promenad till affären, där jag handlade det allra nödvändigaste, sen tog jag bussen hem igen.
Imorgon kommer Matilda hem, och det ser jag fram emot.

Av rosatjejen - 17 mars 2013 11:12

Igår var Olivia hos mormor och sov över. Så då passade det ju utmärkt att gå på bio.
Såg den nya filmen om Johan Falk, kodnamn Lisa, den var verkligen jättebra. Den absolut bästa av alla filmerna i denna serie.

Av rosatjejen - 17 mars 2013 10:22

Måste hitta motivationen igen, och det tycker jag är svårt när jag inte har något direkt mål. Jag har lättare att lyckas med saker när jag är under press och har en deadline att hålla mig till.
Eftersom jag ska resa bort några dagar i påsk så kommer jag inte kunna äta enligt lchf dessa dagar, tycker inte att man kan ge sig till att ta med egen mat, och inte heller begära specialkost när man är gäst hos någon.
Därför har jag nu som mål att gå ner till 63kg innan påsken, det är minus 2,5kg som ska bort på 12 dagar. Det tycker jag att jag borde klara av.

Oj!

Av rosatjejen - 17 mars 2013 09:19

Ojsansa!
Men jag har mig själv att skylla.
Det har blivit för mycket mat, godis och kakor denna helg, och en av mina svaga punkter är ju just godis och kakor. Jag åt dessutom sushi till middag igår och jag blir alltid jättesvullen dagarna efter jag ätit det, och mens på det gör ju inte heller saken bättre precis.
Men nu är jag laddad för en ny vecka med nyttigare kosthållning.
Borde även börja använda min crosstrainer lite mer regelbundet igen, tänk att det ska vara så jäkla svårt att komma igång ordentligt igen med både bantning och träning.

Av rosatjejen - 15 mars 2013 12:03

+0,8kg sen igår.
Jag förstår inte hur det är möjligt. Jag har inte ätit någonting annorlunda än vad jag brukar och ändå visar vågen på plus. Fy vad ledsen jag blir.
Det är bara att hoppas att dessa gram försvinner lika fort som dom kom. Om inte så får jag nog dra ner på kolhydraterna ännu mer genom att dra ner på latte konsumtionen, och inte äta finncrisp mer än på helgen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards