Alla inlägg den 14 mars 2013

Av rosatjejen - 14 mars 2013 12:14

Jag har funderart på en grej, och det kanske låter lite knäppt. Men jag undrar om jag kommer bli en sån som aldrig blir nöjd och bantar ända in i döden.

För att OM det nu visar sig att jag bara har en mycket begränsad tid kvar att leva, är det då någon som helst nytta med att banta då
Jag menar ska jag inte passa på att verkligen njuta av livet nu medans det pågår och unna mig sånt jag verkligen tycker om, istället för att ständigt tänka på vad jag stoppar i mig.
Jag menar naturligtvis inte att jag vill bli en tjockis, men jag kanske inte heller behöver bli så där superslank igen, som jag var för några år sedan. Kanske borde jag acceptera mina extrakilon och försöka njuta av livet så gott det nu går istället.

Nu vet jag ju ingenting om framtiden ännu, så just nu känner jag att jag vill fortsätta att äta minimalt med kolhydrater så länge jag mår bra av det. Men om jag får en dålig prognos, så måste jag nog ta och tänka om lite.
Eller hur hade ni gjort ?

Av rosatjejen - 14 mars 2013 11:05

Dag 13 efter omstart med lchf.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards