Alla inlägg den 2 mars 2013

Av rosatjejen - 2 mars 2013 18:12

Är det inte typiskt?
När jag äntligen kommit till skott och börjat med Lchf igen, så kommer någon och ger mig en ask med mina favorit godisar.
Jag får spara dom till något extra festligt tillfälle. Kanske till min födelsedag, den känns lagom långt borta för att kunna bli en syndardag.

Av rosatjejen - 2 mars 2013 15:22

Så där nu är jag igång med Lchf igen och ännu så länge känns det bra i kroppen, jag gissar att det blir värre imorgon när sockerabstinensen slår till.

Nu har jag varit och handlat och fyllt kylskåpet med en massa bra Lchf mat som man bör ha hemma för att klara de första jobbiga dagarna när man kör igång med Lchf.

 

Det här är sånt som jag inte klarar mig utan om jag ska lyckas hålla mig borta från socker och kolhydrater den första tiden, efter nån vecka så har ju det värsta suget försvunnit och då behöver man ju inte lika mycket mat.

 

Finncrisp, cocosa och te måste jag bara ha för att klara mig.

Finncrisp ska man vara lite försiktig med, men ett par stycken om dagen är ingen fara. Jag tycker om att ha något att tugga på till latten på morgonen och då är finncrisp perfekt, antingen med bara bregott på eller också med lite mosad avocado.


Idag bir det fläskytterfilé till middag. Jag tänker äta stekt strimladvitkål som tillbehör, medans resten av familjen får pommes till. 

l

Bantning · Lchf · Mat
Av rosatjejen - 2 mars 2013 09:24

Nä så här får det inte fortsätta.
Jag måste ha satt något sorts rekord, som lyckats gå upp så mycket på en månad.
Nästan 6kg! Det trodde jag liksom inte skulle vara möjligt.
Jag tror ju tyvärr inte att jag kommer att gå ner dessa kilon lika snabbt som jag gått upp dom, men jag ska banne mig försöka.
Jag hade tänkt att köra igång med Lchf på måndag, men nu känner jag att jag vill starta så smått redan idag, för att så här mycket vill jag inte väga en endaste dag till.

Av rosatjejen - 2 mars 2013 00:18

Tänk att det redan hunnit bli mars, den allra första vår månaden. Det betyder också att jag nu varit sjuk i hela 5 månader vilket faktiskt känns lite overkligt och sorgligt, tiden har liksom gått fort och stått stilla på samma gång känns det som.
Nu hoppas jag att mars ska bli en varm och solig månad, så att all snö smälter bort fort.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards