Alla inlägg under januari 2013

Av rosatjejen - 6 januari 2013 10:51

Just nu äter jag inte lchf för att gå ner i vikt.
Jag äter lchf för att inte gå upp i vikt, och för att jag mår bra av att äta minimalt med kolhydrater.
Många säger nu till mig, att du är ju inte tjock så du behöver väl inte äta lchf längre.
Jo det är ju just det jag måste, för om jag inte äter lchf så blir jag ju tjock igen.
Jag tänker inte falla i samma fälla som jag gjort så många gånger innan, genom att så fort man känner sig nöjd med vikten börja äta en massa skräp igen, och sen så har man snabbt gått upp alla kilon igen.
Den här gången vill jag lyckas hitta ett sätt, så jag blir viktstabil.

Av rosatjejen - 5 januari 2013 14:37

Äntligen så är Matilda hemma igen efter drygt 2 veckor i Dominikanska republiken, brunbränd och snygg.
Hon verkar ha haft det bra, men lite hemlängtan hade hon allt haft sista dagarna.
Nu är det Emelie som är borta. Till Kap Verde flög hon iväg i onsdags, tillsammans med en kompis.
Jag vill också iväg, men den ena undersökningen avlöser den andra, så även om jag lyckas skrapa i hop pengar till en resa, så blir det ändå svårt att få till det i mer än en vecka, och en vecka är för lite när man reser på vintern tycker jag. Det känns bara stressigt, och är knappt värt besväret.

Av rosatjejen - 4 januari 2013 21:42

Min mamma fyller 69år imorgon, så idag när jag och Olivia gick till affären så pratade vi om vad vi skulle kunna ge henne i födelsedagspresent.
Vi kom fram till att mormor ju har nästan allt, så det var svårt att komma på något bra.
När Olivia funderat en stund till kom hon på att hon kunde ge bort sig själv till mormor i en vecka.
Ja men, sa jag. Tror du verkligen att mormor skulle tycka att det var en rolig present att behöva passa dig i en hel vecka, du är ju där så ofta ändå?
Nej det tror jag inte blev svaret, men jag skulle ha jätteroligt med alla kompisarna jag har där, haha....... Snacka om att bara tänka på sig själv.

Men det är verkligen jättesvårt att komma på en bra present till nån som har allt den vill ha.

Av rosatjejen - 4 januari 2013 10:48

Jag vill ha sol och värme NU.
Orkar inte med den här kalla och fuktiga luften längre, drömmer om sommarvärme och att kunna andas in ljummen luft i lungorna istället.
Även om en resa ju bara lättar upp problemen för en stund, så gör den ändå att man orkar lite mer och lite längre än vad man gör annars.
En resa kan helt enkelt vara den där moroten som gör att man orkar med alla dåliga dagar, och när man sen kommer hem utvilad med lite solbränna, så känns det lite lättare att leva en stund till.

Av rosatjejen - 4 januari 2013 09:49

Det går segt med vikten, men jag tror att dagens +0,3 kan bero pä att jag har min mens nu. Jag känner mig svullen och vätskefylld, särskilt i fötterna och i fingrarna.
Jag får hoppas på ett stort minus om ett par dagar istället.
Andningen är tung idag också, känner mig lite små slemmig i bröstet också, men jag tror och hoppas att slemmet beror på nån liten förkylning jag drass med.
Mina pef värden har varit ganska pendlande dom sista dagarna, och det gör mig jättetrött. Jag mår bäst när dom ligger på lite drygt 300 med en variabel på max 10-20.
Men den senaste tiden har dom pendlat mellan 220-315.
Jag hoppas som sagt att det betor på nått virus jag drass med, och att det snart ska ge med sig.

Av rosatjejen - 3 januari 2013 20:54

Dagens lchf middag fick bli en av mina favoriträtter, tonfiskröra, blomkålsris, och lite skivad avocado.
Tonfiskröran består av cremefraish, hackad rödlök, en burk tonfisk och lite kapris. Den är lika god varm som kall.
Mina barn gillar att äta röran till spaghetti, men själv föredrar jag blomkålsris.

Lchf · Mat
Av rosatjejen - 3 januari 2013 10:57

Idag har jag planerat att göra så lite som möjligt.
Sov länge, tror att kroppen behövde det idag.
Har haft det lite kämpigt med andningen nu en stund, men lyckades hosta lite, och då kändes det som att det lättade lite. Det är jobbigt att inte de snabbverkande medicinerna fungerar som de ska. Tanken på vad som händer den dagen de långverkande inte heller hjälper skrämmer mig.


Av rosatjejen - 2 januari 2013 22:44

Äntligen är det fina legohuset färdigt. Tre kvällar och mycket tålamod fick jag offra. Men nu är Olivia glad.
Nu har vi en veterinärklinik kvar att sätta ihop, den är visserligen inte riktigt lika stor, men den innehåller desto fler små delar. Jag hoppas på att det kommer hem nån snäll syster, eller nån systers pojkvän och hjälper henne med den, så att jag slipper ;-)

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards