Alla inlägg den 29 januari 2013

Av rosatjejen - 29 januari 2013 18:43

Dagens rolighet är att jag ju trodde att det skulle bli svårt att hitta bikini i januari, men det var det absolut inte. Jag började min bikinijakt på Twillfit, och där avslutades också jakten efter endast 10minuter. Dom hade rea på bikinis idag, så jag hittade 2 överdelar och 3 underdelar och för det betalade jag endast 125kr, det kallar jag ett riktigt klipp :-)


Sen blev det en snabbis på Stadium där jag  köpte ett par nya blåa låga converse, eftersom dom blå jag hade i somras hade gått sönder.

När jag skulle gå till kassan så fick jag se en jättefin vit hoodjacka med dragkedja, precis en sån jag behöver, dock  i dyraste laget, men jag slog till ändå. Men väl i kassan så visade det sig att jag hade fått en så hög bonus på Stadium, så jackan blev gratis, snacka om att ha en tur dag.

Köpte också ett fint rosa fodral på Clas Ohlson till Olivias ipad, så hon kan ha den med sig i ryggsäcken, innan har vi bara haft ett skärmskydd, men det skyddar ju inte så bra utomhus.

Men dagens fynd blev ju helt klart 2 1/2 bikini för 125kr , det kan ju göra vem som helst på gott humör :-)

l

Av rosatjejen - 29 januari 2013 13:30

Inser att jag vid 45-års ålder drabbats av en närmast hysterisk bacillskräck.
Får nästan panik om någon exempelvis hostar i min närhet. Just hosta är nog det som jag är mest rädd för.
Jag vet att det inte går att undvika smittor hur gärna jag än vill, men jag kan åtminstone försöka att hålla dom på så långt avstånd som möjligt.

Idag så trotsar jag bacillskräcken och åker till Nacka forum för att shoppa lite nödvändigheter som behövs inför resan. Bland annat behöver jag en ny bikini, och det blir nog inte så lätt att hitta.
Eftersom nästan alla mina sommarkläder har blivit förstora för mig, så har jag fått låna en del kläder av mina döttrar, men just bikinis vill man ju gärna ha sin egen. Dessutom tror jag inte att deras minimala bikinisar skulle passa på mig, för även fast jag gått ner en hel massa kilon, så är det ju rätt sladdrigt om så säger. Jag behöver helt enkelt en rejäl tantbikini att gömma det värsta sladdret i.

Av rosatjejen - 29 januari 2013 00:09

Ikväll har jag varit riktigt dålig. Det har kännts som ett tryck över bröstkorgen, ungefär som om nån hade satt ett brett skärp där och sen dragit åt så mycket det går.
Mitt fev1 har legat på 1,2 som högst idag, och det är inte bra.
Pefvärdet lyckades jag få upp till 280 nu ikväll.
Det är jobbigt när det blir så här svårt att andas, och det skapar även ångest, vilket gör att andningen blir ännu mera ansträngd än vad den redsn är.
Nu ska jag försöka somna, och hoppas pä att det känns lite bättre imorgon när jag vaknar.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards