Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Försäkringskassan

Av rosatjejen - 28 november 2012 18:16

Eftersom jag inte fick någon lön, och inte heller någon sjukpenning denna månad, så börjar det märkas på kontot nu, när det börjar bli dags att betala alla räkningar.

2000kr på kontot och räkningar för 11 800kr hmmm..... inget bra alls, dessutom så vill mina barn ha mat på bordet även fast mamma är sjuk.

Nu var det iofs min arbetsgivare som var sen med att skicka min sjukskrivning vidare till försäkringskassan, men jag tycker ändå att det tar lite för lång tid ändå.

Tydligen så är genomsnitts handläggningen på ett sjukskrivningsärende ca 30 dagar efter att dom fått in alla papper och intyg från mig, och då får man ju lägga till den tid det tog innan jag ens fick en ansökan från dom.

Jag fick den ansökan förra torsdagen, och då hade jag redan varit sjukskriven sedan den 1/10 dvs, 7 veckor. Jag skyndade mig att fylla i ansökan, och lyckades posta den samma dag som jag fått den dvs, den 22/11 vilket betyder att dom måste fått den redan dagen efter den 23/11, och sedan har jag inte hört ett ljud ifrån dom.

Det står visserligen på deras hemsida att om det är några frågetecken angående ansökan så ska dom höra av sig via brev eller telefon inom en vecka, så jag hoppas ju att dom inte ska höra av sig. Jag vill bara ha mina pengar NU!.

Som tur är så har jag lite pengar undanstoppade så att jag kan betala alla räkningar den här månaden, men sen klarar jag mig inte länge till utan sjukpenning.


Dessutom är jag ju förstås orolig för att dom inte ska godkänna läkarens sjukintyg och diagnos, man vet ju aldrig riktigt säkert. Har ju hört en del skräck historier om människor som varit tvugna att gå till jobbet direkt efter cellgiftsbehandlingar och dylikt.

Så nu håller jag tummarna för att det snart ska plinga till och pengarna ska dyka upp på kontot.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosatjejen - 30 augusti 2023 23:17

Jag har haft den bästa och finaste sommaren på många år tillsammans med mina underbara barn och deras familjer. Måendet har också varit ovanligt bra. Den här hösten är första gången på 28år som jag inte har något skolbarn, känns skönt. Nu är jag d...

Av rosatjejen - 16 augusti 2022 15:31


Värmebölja med hög luftfuktighet är ett litet helsike när man har dålig lungkapacitet. Idag har vi ca 30grader och nästan 70% luftfuktighet för 5e dagen och det är ju jobbigt för alla men extrajobbigt för mig. Nu när elen varit så dyr så har jag in...

Av rosatjejen - 12 augusti 2022 15:06

Har ju glömt att lägga in bilder här från det fina bröllopet mellan min dotter Filippa och hennes Kricke. Dom gifte sig hos barnens pappa ute i Stockholms skärgård Lilla Otto var brudnäbb . . Och jag lyckades få alla mina barn på samma foto, d...

Av rosatjejen - 11 augusti 2022 23:19

Vi åkte några dagar till Orsa och njöt av den fina naturen. Celeste var på sitt allra soligaste humör. O var jätteförkyld när vi åkte ( ej covid tog test innan) så hon var lite dålig första dagen där, men sen piggade hon på sig och orkade med all...

Av rosatjejen - 19 juni 2022 14:36

Nu är det yngsta dotterns allra sista somarlovnågonsin, känns lite vemodigt och hon själv tycker det är lite läskigt. Samtidigt så är hon glad att det bara är ett skolår kvar och sen studenten. I pingsthelgen tog min brorson studenten Och det var s...

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards