Alla inlägg under oktober 2012

Av rosatjejen - 5 oktober 2012 21:45

Nu har jag provat att baka detta Lavkarbobröd.

När jag blandat i hop smeten/degen och hällt ner det i den pyttelilla formen , så var jag minst sagt skeptisk och tänkte, att vad i hela hellskotta ska det här bli.

Men det blev faktiskt riktigt gott.

Nu gillar ju jag grovtbröd i vanliga fall, och det här var inte långt ifrån ett vanligt.

Priset är ju rätt högt ca 60kr för en förpackning, som blir ca 10 skivor, men det kan det faktiskt vara värt för att kunna festa till med en macka ibland.


Jag skivade upp brödet och frös in dom styckvis, så att jag kan ta fram en skiva i taget.

Varje skiva innehåller ca, 1g kolhydrater.



Av rosatjejen - 5 oktober 2012 09:31

Lchf är nog min grej helt enkelt.

Har redan efter bara 2 dagar gått ner -1,6 kg, helt otroligt.

Dessutom har jag inte varit ute och rört på mig ett endaste dugg, har mest bara legat i soffan och hostat och snörvlat.


Det är så här det ska vara att banta enligt mig, ser man snabba resultat så blir man peppad och glad, och håller motivationen på topp,

Det ska helt enkelt vara roligt att banta.


Det jag gått ner på 2 dagar med Lchf, är lika mycket som jag gick ner på en månad med Viktväktarna.


I helgen hade jag tänkt att besöka Lchf butiken på Karlavägen 73, och handla hem lite smått och gott som kan vara bra att ha hemma när man äter enligt Lchf . Men det besöket får nog vänta till nästa helg eftersom jag fortfarande är sjuk.


Visserligen finns de mesta av Lchf butikens varor på hälsokosten och Ica Maxi, men jag vill gärna gynna Lchf butiken eftersom jag där kan hitta allt under ett tak, och de som jobbar där är kunniga i ämnet Lchf, vilket man inte kan säga om personalen på Maxi eller hälsokosten


Nu ska jag gå och vila en stund igen, innan det är dags att hämta lilla O i skolan.

 

Av rosatjejen - 4 oktober 2012 22:08

Det börjar bra det här med lchf.
Jag började igår, och idag när jag vägde mig hade jag redan gått ner
-1,2 kg, det kallar jag snabb viktminskning :-))

Av rosatjejen - 3 oktober 2012 18:13

Bästa appen mot ovälkomna samtal från diverse försäljare och annat skräp.
Det finns liksom inget som kan få mig att helt tappa vett och sans, som när jag blir störd av telefonförsäljare.
Dessutom så ger dom ju aldrig upp. Om man inte svarar så fortsätter dom att ringa dag efter dag, vecka efter vecka, tills man ger upp och svarar på ett mindre trevligt sätt.
Men nu äntligen ska den här appen göra mitt liv lite enklare ;-)
Vem ringde.se

Av rosatjejen - 3 oktober 2012 18:05

Familjen njuter- jag har tappat rösten.

Av rosatjejen - 2 oktober 2012 13:57

Det känns som att den här frukosten blivit mer regel än undantag den senaste veckan

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards