Alla inlägg den 9 september 2012

Av rosatjejen - 9 september 2012 18:03

 En sak kan jag redan konstatera efter bara 2 veckor med viktväktarna, och det är att detta inte är någon snabb viktminskning.

Med Nutrilett har jag ju gått ner mycket snabbt de första veckorna.

Det har jag även gjort med Lchf, där jag gått ner minst ett kilo i veckan.


Nu har jag gått ner som mest 1,1 kg, eller jag hade gått ner 1,1kg, men efter helgen så har jag ju gått upp 0,7 kg av dom, trots att jag följer viktväktarnas rekomendationer till punkt och pricka.

Om det ska fortsätta i den här tröga takten så vet jag faktiskt inte om jag kommer stå ut i drygt 2 månader till med viktväktarna.

Då får det nog bli Lchf igen tror jag.


Tålamod är inte min bästa vän, men som sagt jag ska inte ge upp riktigt ännu.

Av rosatjejen - 9 september 2012 12:09

Gårdagen tillbringade jag med min äldsta dotter E.

Vi hade planerat lite shopping i Sickla köpkvarter, för att sen hyra några dvd filmer att titta på, och så naturligtvis god middag.


Vi möttes upp i Sickla som planerat, och ganska snabbt blev vi fika sugna, så det slutade med att jag drack en stor latte och åt en morotsmuffin, som var otroligt god.


När vi shoppat klart så gick vi av en slump förbi Ersons fisk, och då bestämde vi oss för att köpa med deras fiskgratäng med kantarellsås hem.

 


På väg hem stannde vi till vid den lokala videobutiken och hyrde 2 filmer, och så köpte vi lite godis också.

 


Maten var ljuvlig, och den första filmen, The notebook var bra. Den andra filmen, Midnight in Paris var däremot riktigt dålig.


När jag senare innan jag skulle gå och lägga mig, förde in i min viktväktarapp vad jag ätit under dagen, så fick jag en smärre chock, 51 points hade jag lyckats göra av med trots att jag faktiskt inte svullade i mig särskilt mycket godis.

 

helt otroligt vad lätt det är att det skenar iväg.


Idag blir det strikt viktväktardiet igen, för vågen var inte snäll mot mig idag, 64,8 visade den och det är inte ok.


  

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards