Alla inlägg den 5 september 2012

Av rosatjejen - 5 september 2012 22:14

Tror snart att jag blir tokig, för nu kliar det i håret igen :-(
Troligen är det bara fantom klåda som lätt uppstår så fort man bara hör order löss.
Hoppas hoppas att det inte är nya löss....

Av rosatjejen - 5 september 2012 13:14


Nu har jag äntligen provat på två av de frysta färdigrätter från viktväktarna  som jag köpte när jag började med viktväktarna

Igår provade jag kyckling verona, som bestod av pasta med kyckling och en krämig sås med grönsaker (mest broccoli)  Min första reaktion var att det var så lite mat, blev orolig att jag inte skulle bli mätt på det lilla, men med en frukt till efterätt så klarade jag mig hela kvällen. Smaken var det inte heller något större fel på, inte det godaste jag ätit men helt okey för att vara färdigmat.

Idag till lunch provade jag Lax Mozzarella, det var småbitar av lax i en krämig sås med mozzarella och broccoli, och till det några potatisklyftor. Även denna rätt var snålt tilltagen, men ändå förvånansvärt mättande. Men framför allt så var den god, så den kommer jag att köpa igen helt klart.

Fördelen med dessa portionsrätter är att dom finns i vanliga livsmedelsbutiker, bland de andra frysta enportions rätterna.

Särskilt dyra är dom inte heller och man slipper hålla på och räkna points, det är färdig räknat och klart, och står väl synligt på paketet.

Kyckling innehöll 9 points, och laxen 8 points.


Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards