Alla inlägg den 4 september 2012

Av rosatjejen - 4 september 2012 22:35

Det här med viktväktarna alltså, jag vet inte riktigt vad jag tycker. Hur jag än försöker planera så är det svårt stt hålla sig under de 26 points jag får äta, om jag inte ska gå omkring och vara hungrig vill säga.
I stort sett varje dag måste jag ta lite av veckobonusen för att det ska gå ihop sig, och det får mig att känna mig lite misslyckad.
Det plus det faktum att det knappt hönt ett skit på vågen sen i fredags, gör art det bara känns jobbigt och onödigt att hålla på med meckandet det innebör att väga och räkna allt jag äter, för att sedan omvandla resultatet till points.

Men nu har jag ju lovat att ge det en ärlig chans, men det är inte utan att jag saknar Lchf en smula.

Av rosatjejen - 4 september 2012 17:11

Prioderm är enligt mig det mest effektiva och framför allt det enklaste sättet att bli av med huvudlöss


Efter 24 år som mamma, och 9 år som fyrbarnsmamma, och det till enbart tjejer alla med långt och tjockt hår, som drabbats av huvudlöss och smittat varann otaliga gånger.
Så anser jag mig ha tillräcklig erfarenhet av detta för att våga påstå att prioderm är det enda som tar bort huvudlössen direkt, utan allt för mycket slit och jobb med ungar som skriker så fort luskammen tas fram.


Dessutom kan man bli rätt fattig på alla dessa hokus pokus preparat som inte fungerar fullt ut, så man måste göra om gång på gång.


Orsaken till att jag är en aning upprörd är att jag blev ifrågasatt på Apoteket av en ung tjej som aldrig kommit i kontakt med varken huvudlöss eller egna barn, och ändå stod hon där och predikade för mig att jag ändå borde köpa ett annat medel som var hälften så effektiv som prioderm och nästan dubbelt så dyrt, dessutom skulle man luskamma det stackars barnet 3 ggr om dagen :-O


Haha.....skulle vara kul att möta denna tjej när hon själv blivit mamma och barnen drabbats av huvudlöss.......

Av rosatjejen - 4 september 2012 14:29

Upptäckte huvudlöss  på lilla O igår kväll. Usch !!
Min erfarenhet säger mig att det är jobbigt och kostsamt att bli av med huvudlöss.
Det första jag fick göra imorse var att cykla till Apoteket för att köpa lusmedel. Döm om min förvåning när de enda medlen jag vet verkligen funkar proderm är slut på båda de Apotek vi har i närområdet. Det enda dom hade hemma var såna där dyra hokus pokus medel som jag av erfarenhet vet inte funkar på långt tjockt hår.
Det hela slutade med att min snälla mamma fick sätta sig i bilen och köra runt på alla Apotek i hela Nacka innan hon äntligen fick tag i 2 förpackningar prioderm.


Så nu äntligen kan jag börja utrota djuren.

prioderm lössens värsta fiende

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards