Alla inlägg den 2 september 2012

Av rosatjejen - 2 september 2012 17:44

Det här med att räkna points istället för kalorier är inte helt lätt när man är nybörjare.
Jag får äta 26 points om dagen, sen har jag ytterligare 49 points som en veckobonus, som jag får disponera som jag vill under veckan. Allt på en gång eller några få om dagen, och tur är det för jag har knappt klarat en enda dag denna vecka utan att det dragits lite extra från min veckobonus.

Det som är bäst är däremot att jag kan äta istort sett hur mycket frukt jag vill, så frukt kontot är skyhögt här hemma just nu

Av rosatjejen - 2 september 2012 10:37

Jag vill bara förtydliga att jag inte på något sätt tycker att Lchf är dåligt eller farligt. Tvärtom så tycker jag att det är en toppen diet som fungerat bra för mig.
Anledningen till att jag nu provar viktväktarn istället är mest pga nyfikenhet, och att jag har flera i min närhet som gått ner mycket i vikt med hjälp av just viktväktarna.
Då jag sett vad dessa personer ätit så har jag förundrats över hur dom kunnat gå ner så mycket med tanke på hur mycket dom ätit, och att det dessutom inte finns några förbud utan att man kan äta precis allt man vill i måttliga mängder.
Det enda jag tycker är lite jobbigt än så länge är att man ska fylla i ich räkna points på precis allt man stoppar i munnen, men det blir kanske lättare när man hållt på ett tag.

Så här ser det ut idag ännu så länge

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards