Alla inlägg under juli 2012

Av rosatjejen - 22 juli 2012 16:32

Efter en lång resa med både tåg och buss, med flera byten, så är vi nu äntligen framme i Idre.
Nu ska jag inte skriva någonting om vikt eller bantning på hela veckan, utan nu ska jag bara njuta av all god mat och alla roliga aktiviteter här

Av rosatjejen - 19 juli 2012 10:41

Vaknade utan ont i halsen imorse, eller inte helt utan men betydligt bättre än igår. Känner mig fortfarande lite hängig dock, så jag tänker ta det lite lugnt idag också.
Jag tänkte börja titta lite på vad vi behöver ha med oss upp till fjällen, och det lär ju bli rätt mycket grejer med tanke på vädret, allt från bikini till fleecejacka och regnställ.

Vågen visade på 67,1 kg idag, det är + 0,5 sen igår, men det kanske inte är så konstigt med tanke på att jag låg nästan hela dagen

Nu dags för favorit frukosten
Yoggi med smak av kokos och ananas och till det egen musliblandning, och så en latte förstås :-)

Av rosatjejen - 18 juli 2012 19:21

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så provade jag på fish spa när jag var på Mallorca.
Vi hade gått förbi där flera kvällar och tittat, men inte riktigt vågat, men så näst sista kvällen vi var där så bestämde jag mig för att prova.
Först tyckte jag att det killades alldeles hemskt mycket ( jag är jätte kittlig på fötterna) men sen var det riktigt skönt faktiskt.
Och fötterna blev släta och fina efteråt. Det var ungefär samma effekt som när man använt babyfoot, men resultatet kom på en gång
Kan varmt rekomenderas

Av rosatjejen - 18 juli 2012 13:18

Vaknade i morse och hade så ont i halsen att jag knappt kunde svälja. I vanliga fall hade jag nog inte oroat mig så mycket över det, men med tanke på att Filippa precis haft halsfluss och att jag på lördag åker upp till fjällen där det är 30 mil till närmaste läkare, så är jag faktiskt en aningens oroad.
Jag får helt enkelt avakta till imorgon och har jag lika ont då så får jag kila ner till vårdcentralen och be om lite antibiotika
Var nu så snälla och håll tummarna för att jag ska vakna upp pigg och kry imorgon

Vågen visade på 66,6 kg idag också

Av rosatjejen - 17 juli 2012 11:34

Av rosatjejen - 17 juli 2012 10:01

Blev så glad när jag ställde mig påvågen imorse, jag har gått ner hela 1kg på 2 dagar utan att direkt "banta".
Jag har bara försökt tänka lite på vad jag stoppat i munnen, så det inte slinker ner alltför mycket godis. Igår kväll slank det trots allt ner hela 8 lakritspipor, gott men dumt.
Idag ska jag försöka vara duktigare och inte äta något sött alls.

Det här är mitt allra första mobil inlägg, kände att jag var tvungen att prova nu när appen äntligen är klar. Om den funkar bra så kommer det ju att bli betydligt enklare att göra inlägg här.

Provar att lägga in en bild när jag provade fish spa

Av rosatjejen - 15 juli 2012 19:01

Har just kommit hem från en 2 veckors semester på Mallorca, vilket har varit ljuvligt.

Sol och värme var just vad jag behövde för att få lite extra energi efter allt tråkigt som hänt.

Det som inte är riktigt lika roligt är att jag gick upp nästan 3 kg, trots att jag tycker att jag försökt att tänka på åtminstone lite på vad jag stoppat i mig. Så nu får det bli skärpning igen hm.... inte så lätt kanske så här i semester tider, men jag ska göra så gott jag kan den här veckan fram till lördag, för sen ska jag åka upp till fjällen en vecka och då vankas det lite onyttigheter igen, men som sagt jag ska göra så gott jag kan.


vikten idag är 67,6 kg och det är ju inte roligt med tanke på att jag i början på juni var nere under 63 kg, för att sen sakta gå upp till 64,8 innan midsommar.


Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards