Alla inlägg den 15 april 2012

Av rosatjejen - 15 april 2012 10:57

Jag har provar en ny App nu i några veckor, och den kan jag varmt rekomendera om man vill hålla lite koll på hur mycket kalorier man stoppar i sig.

Den håller också reda på hur mycket fett, protein och kolhydrater du får i dig per dag.

Appen är inte alls så krånglig att använda heller, vilket faktiskt många sajter och appar för kalori räkning är.


Appen heter ShapeUp


   

Så har ser den ut på morgonen innan man börjat fylla i vad man ätit

    

Och så här ser det ut när man fyllt i vad man ätit.


Jag försöker att fylla i direkt när jag ätit något, dels för att jag ine ska råka glömma något, och dels för att det inte ska bli så mycket att fylla i på kvällen.

Sammanlagt så kanske jag ägnar 6-7 minuter om dagen med att fylla i  denna app, vilket inte är lång tid jämfört med andra kalori räknare.

Man kan också fylla i hur mycket man tränat på ett mycket enkelt sätt.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards