Alla inlägg den 19 januari 2012

Av rosatjejen - 19 januari 2012 15:15

Nu har jag gett kroppen en riktig socker och kolhydrat chock.

Jag har druckit marabous drick mjölchoklad, som man kan göra i kapselmaskinen.

Det var himmelskt gott, nu återstår bara att se hur kroppen kommer att reagera på detta.

 

Allmänt · Lchf · Mat
Av rosatjejen - 19 januari 2012 12:47

I tisdags började jag med min paus från lchf.

Började med att äta ett halvt päron på eftermiddagen, för det är det som jag verkligen längtat efter att få äta, men jag vågade inte prova mer än ett halvt eftersom jag inte hade en aning om hur mage skulle reagera.

På kvällen var jag på föreläsning som höll på i 3 timmar, dom bjöd på frukt i pausen och då tog jag en banan. När jag kom hem på kvällen så kände jag mig lite uppkörd, men det gick över rätt snabbt.

Igår åt jag ett helt päron efter lunch och det kände jag inte heller av.

 

Idag har jag inte ätit någonting som inte är förenligt med lchf, är helt enkelt inte sugen på något annat. Jag får hoppas att jag åtminstone hinner prova något annat än frukt innan vi åker, men jag har ju en hel vecka till på mig nu att testa lite annan mat

 

Vikten ligger kvar på 64 kg, det känns ju lite tråkigt, jag hade hopats på att hinna gå ner till 62 innan vi åker, men det inser jag ju nu är helt omöjligt. Visserligen har jag inte varit på toa och gjort nr 2 sedan i måndags, men jag tror inte att det påverkar mer än max 0,5 kg tyvärr.

 

Idag är lilla O sjuk, med feber och snuva, så jag är hemma och vabbar, inget roligt alls, men det är bara acceptera när man har barn.

 

Ha en fortsatt trevlig torsdag :-)

 

 

 

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards