Alla inlägg den 15 januari 2012

Av rosatjejen - 15 januari 2012 21:01

Vi åt ju som jag skrev om Tacos till middag igår, och aj aj aj vad jag ångrar det, fick så skit ont i magen.

Magen blev helt uppsvälld och jag hamnade som i mat koma, fastän jag inte alls hade ätit någon jätte portion.

Precis samma sak hände när vi var hos min bror och hälsade på i början på december, och fick tacos till middag. Men då kopplade jag det inte till just till tacosen, utan trodde att det kanske bara var en slump.

Nu vet jag att det inte är en slump, för det kändes precis likadant igår, och när jag läste på kryddmix påsarna till både köttfärsen och guacamolen så fick jag nästan en chock dom innehåller drygt 50g kolhydrater/ 100g :-o

 

Så nu kommer det att ta lååång tid innan jag äter det igen kan jag lova.

 

Naturligtvis så åt jag inte bröd och majs om nån nu tror det, utan bara köttfärsen, gucamolen, riven ost, cheddar dipp och lite gurka, super gott men inte värt eftervärkningarna.

 

Idag serverade jag ungstekt kyckling filé med ett tunt täcke av cremefraish som jag blandat ner lite curry i. Till det provade jag att riva vitkål och snabbt koka upp, det var jätte gott som substitut till riset som övriga familjen åt.

Imorse vägde jag 64 kg igen :-(  men förhoppingsvis så är det bara några hekto vatten jag lagt på mig.

 

Bantning · Lchf · Mat

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards