Alla inlägg den 29 december 2011

Av rosatjejen - 29 december 2011 16:16

Äntligen är julen slut, och det mesta har börjat återgå till det normala, och jag som jobbat i 2dagar har nu 5 lediga dagar framför mig, härligt !!!


Jag klarade julen ganska bra med tanke på vad som bjöds, åt inget som inte var okey förutom att min mamma hade honung och nåt annat smet på revbensspjällen och det slank även ner några ischoklad, men annars höll jag mig till strikt lchf.

Värre blev det på juldagen när vi packat upp och installerat den fina kaffemaskinen jag fick i julklapp, då kunde jag bara inte motstå att dricka en kopp varm marabou choklad, och det har nog även blivit några Latte macciato för mycket. Dessa små synder gjorfe att jag gått upp ett kilo under julen, men nu är det skärpning igen och vågen visade på minus redan imorse :-)


Har dessutom besök av tant röd denna vecka och det brukar också bidra till lite viktökning, som sedan försvinner när hon ger sig iväg igen.


Idag har det faktiskt bara blivit 2 muggar kaffe med cocosa, men nu står fläskkarrén i ugnen, så det blir god middag med lite bearnesås och kanske lite brysselkål.


Annrs har jag inte fått så mycket gjort idag, bara slappat och myst med Olivia, och varit en sväng till Pressbyrån och hämtat ut Matildas iphone som äntligen kommit tillbaka efter nästan en månad på verkstad, ni kan ju gissa om den var eferlängtad av henne. När man är 17 år är liksom mobilen det viktigaste som finns i hela världen, förutom speglar då kanske :-0




Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards