Alla inlägg den 10 november 2011

Av rosatjejen - 10 november 2011 19:41

Denna tredje vecka med lchf har inte gått riktigt lika lätt som de 2 första och det märks framför allt på vågen.

Det är ju en inte helt lätt diet att lära sig, och dessutom måste man ju hitta den varianten som passar just min kropp, men jag lär av mina misstag och nu känns det som att det flyter på igen.

Jag tror att jag åt lite för mycket helgen som var, för att även om man står över allt socker och kolhydrater, så måste man ju ändå ha lite koll på hur mycket kalorier man stoppar i sig.


Vikten har som sagt stått stilla några dagar, så jag har fortfarande bara gått ner 3 kg, men jag är nöjd ändå, och jag behöver som jag skrivit tidigare, aldrig gå omkring och vara hungrig, för är jag hungrig så äter jag.


Idag åt jag 2 stekta ägg och ett paket knaper stekt bacon, till frukost.

Till lunch blev det 5 skivor kryddost som jag rullade ihop med lite smör i.

Till middag har jag ätit en halv grillad kyckling med aioli.

Så det går somsagt ingen nöd på mig.


Idag och igår har jag varit hemma och vabbat med lilla O, som har huvudvärk, det verkar dock inte vara den vanliga barnmigränen som spökar utan en huvudvärk som kommer och går lite under dagen.


Idag har jag dessutom varit hos tandläkaren igen och gjort en riktig undersökning, och det var possitiva besked.

Jag trodde att jag skulle ha massor av hål, och dessutom har jag en framtand som behöver bytas ut, men nu visade det sig att jag bara hade 2 hål, och framtanden kommer nog hålla ett par år till, så den ska bara snyggas till lite, så istället för dom förväntade 25-30 tusen, så kommer notan hamna på drygt 4 tusen, Jippie säger jag :-)

Visserligen kommer ju den stora kostnaden med framtanden så småningom, men ju längre det dröjer desto bättre.


Nu hoppas jag bara att lilla O blir frisk snart, och att vikten snart börjar peka neråt igen.


Så här fin var lilla O igår på sin födelsedag, synd bara att hon inte fick vara frisk och pigg på födelsedagen. Klänningen fick hon av äldsta syrran Emelie, den är inte riktigt i min smak, men huvudsaken är ju att hon själv tycker om den.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards