Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av rosatjejen - 7 augusti 2011 15:07

Då var det dags igen, att ta tag i det här med bantningen igen.

Har lyckats (eller snarare misslyckats) att gå upp 4 kg på 5 veckor. Så nu väger jag alltså 68 kg .-(   Fast egentligen är det inte ett dugg synd om mig, jag har helt mig själv att skylla, för det är ingen som tvingat mig att dricka all den där coca-colan. och äta alla de där godsakerna som slunkit ner utan problem. Jag har inte heller blivit tvingad till ständig vila i en solstol, utan själv valt att varken träna eller promenera mer än  vad som varit tvunget.

 

Men imorgon börjar allvaret igen, med både jobb och bantning, kan ju inte påstå att jag direkt längtar, men nu är det så, och det är bara att acceptera.

 

Min tanke denna första vecka är att i möjligaste mån bara dricka nutrilett, men eventuellt vanlig mat till middag.

Jag har också planer på att gå antingen till, eller från jobbet, för att få lite extra motion.

 

Jag vet att det kommer att bli tufft att sätta igång igen, och det är ju det svåraste, för när man väl lyckats klara sig på bara nutrilett några dagar, så brukar det gå av bara farten sen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards