Alla inlägg den 14 maj 2011

Av rosatjejen - 14 maj 2011 16:08

Känner mig trött och orkeslös idag.
Skulle powerwalkat med min äldsta dotterE imorse, men jag fick ringa henne och ställa in, för jag kände mig så hängig.

Nu har jag visserligen varit ute på en liten runda själv, men jag känner mig långt ifrån pigg.

Resten av den hemmavarande familjen är på Grönan och roar sig idag


Har inte unnat mig något annat än nutrilett idag, även fast det är min äta vad jag vill dag. Jag känner att jag har ändrat mitt tänk runt dessa dagar, vet inte om det är värt att äta vad jag vill en dag, när det bara blir surt efteråt, med ytterligare hekton som visar sig på vågen direkt.
Vad svamligt det blev, men det jag menar är att jag har börjat tänka mer på om det verkligen är värt att stoppa en massa kalorier i munnen för att imorgon se + på vågen istället för -.  På samma gång så tror jag att man behöver få äta vad man vill ibland för att orka fortsätta banta.

Av rosatjejen - 14 maj 2011 08:28

Jag är så himla glad över dagens resultat på vågen.

65,8 kg väger jag idag, så nu har jag gått ner 7,2 kg .


De senaste dagarnas snabba nedgång tror jag beror på att jag varit stenhård med min nutrilett sedan i tisdags och inte ätit någonting annat än 5 nutrilettshakes om dagen, förutom en massa vatten förstås, ca 2 liter om dagen.


Idag är det lördag och äta vad jag vill dag, så jag får se vad jag ska unna mig för gott, det gäller att tänka efter ordentligt när man bara får göra det en gång i veckan.



Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards